Na jednej z grup FB znalazłam inspirację do stworzenia pomocy,
która może pomóc moim podopiecznym
która może pomóc moim podopiecznym
w zapamiętaniu, że jest liczba pojedyncza i mnoga,
a co za tym idzie - inaczej mówimy.
Co prawda pokazana pomoc autorstwa Angeliki Pozerskiej
dotyczyła innego aspektu,
dotyczyła innego aspektu,
ale zainspirowała mnie, by stworzyć pomoc,
potrzebną do ćwiczenia pojęcia liczby pojedynczej i mnogiej,
a co za tym idzie - nazwanie rzeczownika w liczbie pojedynczej i mnogiej.
Ta sama pomoc pomoże mi też przejść od wymiaru 3D - zabawka,
do 2D - obrazki
i w efekcie do zdania.
Przebieg ćwiczenia:
1. Ustawiam na łące zwierzę - no dobra - łąkę udaje zielony mop ;-)
2. Budujemy zdanie na karcie pracy: Na łące jest krowa. (dziecko dokleja obrazek krowy)
3 Następnie dostawiam drugą krowę i budujemy nowe zdanie: Na łące są krowy.
4. Wskazuję dziecku na różnicę w zapisie wyrazów - jest - są, krowa - krowy.
5. Przeliczamy i mówimy: jedna krowa, dwie krowy.
Kiedy już mamy opracowane układanie zdań
przy pomocy figurek i ...zielonego mopa udającego łąkę
odkładam zabawki, a na łące - kartce układam ilustracje
i zaczynamy od nowa budowanie zdań.
(tu będą jutro zdjęcia)
przy pomocy figurek i ...zielonego mopa udającego łąkę
odkładam zabawki, a na łące - kartce układam ilustracje
i zaczynamy od nowa budowanie zdań.
(tu będą jutro zdjęcia)
PS.
Moje dzieci nie korzystają z samej komunikacji wspomagającej.
Mają Opóźniony Rozwój Mowy lub deficyty o charakterze afatycznym.
Takie pomoce znacznie ułatwiają nam programowanie języka.
Świetny pomysł!
OdpowiedzUsuńDziękuję <3
UsuńSuper ! Poproszę k.kopaczewska@interia.pl
OdpowiedzUsuńWspaniała pomoc! :)Proszę gabrielailkow92@gmail.com
OdpowiedzUsuń