Poznajcie Stefana i jego przyjaciół:-)
Szymona, Roman, Cecyla, Cześka.
Będą pomagali nam w ćwiczeniu słuchu fonemowego.
Wariant II (Wariant I na dole strony)
- wybieramy Stefana wg etykiety,
- wysłuchujemy głoskę [s] w jego imieniu (miejsce występowania)
- wybieramy z ilustracji warzyw i owoców takie, które mają w sobie głoskę [s]
(ale nie mają głoski [r], [sz], [cz], [c])
- wysłuchujemy kolejno układając pionki/żetony/patyczki/klocki
która kolejna głoska to głoska [s]
- tę poszukiwaną oznaczamy innym żetonem.
Sprawdzamy na etykiecie, czy dobrze wysłuchaliśmy miejsce głoski [s].
Analogicznie pracujemy nad Romanem
wyszukujemy go wg etykiety:
i wybieramy dla niego jedzenie (z głoską [r]) z pozostałych ilustracji:
I kiedy Roman ze Stefanem mają swoje jedzenie sprawdzamy,
czy posiadają coś, czym mogą się poczęstować.
Będzie to możliwe wtedy,
gdy jakiś owoc/warzywo zawiera w swojej nazwie głoskę R i S
Do wspólnej degustacji wybieramy:
Do kolegów dołącza Cecyl:
(wybieramy go wg etykiety)
przynosi ze sobą
z kim może ją zjeść?
Dokonujemy analizy słuchowej słowa
i wysłuchujemy głoskę [c] i głoskę [r].
Tak więc przy cytrynie siadają Cecyl i Roman
Nadchodzi Szymon (identyfikujemy go wg etykiety)
Szymon ma dwa przysmaki:
Dokonujemy analizy słuchowej słów i do wspólnego posiłku Szymon zaprasza Romana.
(wysłuchaliśmy głoski [sz] i [r])
Ostatni królik to Czesiek
(identyfikujemy go wg etykiety)
Czesiek przynosi ze sobą:
Dokonujemy analizy słuchowej obu wyrazów.
Wysłuchujemy głoskę [cz] i głoskę [r].
Tak więc Czesiek zaprasza Romana.
Party u Stefana dobiega końca.
Wariant I lub podsumowanie Wariantu II:
Wyszukujemy wśród królików największego łakomczucha,
czyli królika, który zjada najwięcej smakołyków
układając przy każdym króliku
- po kolei - przysmaki z określoną głoską
Przeliczamy ilość smakołyków.
Największym łakomczuszkiem zostaje..... kto?
Przypominamy dzieciom, że tak naprawdę króliki
nie jedzą wszystkich smakołyków
użytych do ćwiczenia.
Najbardziej lubią takie przysmaki:
PS. Każda zabawa z królikami może dotyczyć czegoś innego.
W założeniach mojej autorskiej zabawy jest ćwiczenie słuchu fonemowego,
ale wariant I pokazuje również,
że można ćwiczyć z królikiem wybraną głoskę (np. [s] lub [r])
PS. Króliki wykonane własnoręcznie na drutach
wg projektu: Simple Stylish Makes.
Doczytałaś/doczytałeś ktoś do końca?
Jeśli tak to czeka Cię nagroda.
Króliki robione na drutach są niedostępne, ale jeśli wiesz,
że wykorzystasz owoce plus warzywa plus etykiety królików
powiedz mi o tym w komentarzu i zaglądaj do poczty ;-)