Kiedy pracujesz z małym dzieckiem
nad rozumieniem i produkcją mowy
ważna jest kategoryzacja.
Dziś sprzątamy bałagan w pokoju krasnala Tomcia.
Na początku wypychamy palcem element z każdej części układanki
(a każda część to inna, charakterytyczna część pokoju/mieszkania.)
Są tam przemioty, które mają swoje miejsce:
- w łazience,
- w szafie ubraniowej,
- w szafce na buty,
- na stoliku z przyborami do rysowania,
- na stoliku z jedzeniem
-w skrzyni z zabawkami.
Kiedy już mamy wszystko wyjęte i wymieszane
bierzemy element i szukamy właściwego dla niego miejsca,
albo (wersja trudniejsza)
bierzemy konkretne pomieszczenie/miejsce
i wybieramy z wszystkich elementów te trzy właściwe, brakujące.
Po uzupełnieniu wszystkich części układamy krąg nazywając kolory ramek.
Potem proponuję dziecku, by krasnal Tomek znalazł swoją:
czapkę, pastę do zębów, pieczątkę itp.
czyli sprawdzam,
na ile dziecko kojarzy przedmioty z właściwym dla nich miejscem.
Oczywiście zajęcia kończą się wnioskiem, że fajnie mieć porządek.
- łatwo wtedy wszystko znaleźć.
Pomoc solidna, drewniania, dość grube elementy
łatwe do uchwycenia w małe rączki.
Bajecznie kolorowa.
Oczywiście ma też reguły gry (oryginalne),
ale my jesteśmy na etapie prostej kategoryzacji.
To bardzo fajna gra firmy Egmont.