sobota, 17 października 2015

Nalewka jeżynowa.


Dostałam od rodziców jeżyny. 


Wygrzane słońcem, pachnące.

Mogliśmy je zjeść, ale...
uznałam, że skoro taka w nich moc,
trzeba ją wykorzystać.

Nalewka z jeżyn ma wiele właściwosci leczniczych. 

Szczególnie cenią ją osoby,
które cierpią na choroby układu krążenia, 
ponieważ wzmacnia mięsień sercowy
i zmniejsza ryzyko rozwoju procesu miażdżycowego. 

Nalewka z jeżyn wspomaga pracę układu i stabilizuje pracę serca. 
Swoje lecznicze właściwości zawdzięcza 
dużej zawartości antocyjanów - przeciwutleniaczy, 
które wzmagacniają i odtruwają serce, 
a także witaminy C która uszczelnia naczynia włosowate, 
a co za tym idzie - zwiększa ich elastyczność.
(surowe owoce w 100g zawierają 21 mg tej cennej witaminy), 

I coś dla kobiet: jeżynówka jest naturalnym lekiem
łagodzacym objawy PSM i menopauzy.
Zawiera fitoestrogeny - naturalnie występujące estrogeny roślinne
działające w organizmie ludzkim jak żeńskie hormony.
Dzięki temu łagodzi wahania nastrojów, 
uczucie napięcia, czy zaburzenia ze strony układu pokarmowego.
Również w okresie menopauzy pomaga przeciwko uderzeniom gorąca.

Swoją nalewkę zrobiłam wg przepisu znlezionego tu:

Wygląda i pachnie cudnie.
Za trzy tygodnie będzie można ją posmakować ;-)




Został mi słój jeżyn nasączonych alkoholem i cukrem...
Myślę na co je spożytkować ;-)
jakieś podpowiedzi? ;-)


2 komentarze:

  1. Jeżeli chodzi o jeżyny nasączone alkoholem i cukrem to pokusiłabym się o jakieś ciasto z kremem i owocami - taka prostsza wersja tortu. Powinno być smakowite.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)