czwartek, 19 kwietnia 2018

Strzałka - moje nowe zmagania ;-)



W jednej z grup na FB postanowiłam dołączyć do wyzwania - robię chustę Strzałkę.

Wzór pochodzi z blogu kruliczycy ;-), a ponieważ dopiero się uczę,
muszę sobie zapisać jak się robi poszczególne elementy wzoru ;-)

1. W każdym pierwszym i ostatnim oczku dobieramy oczko: najpierw za tylną nóżkę, potem za przednią - każde pierwsze i ostatnie oczko - wtedy będą takie fajne pikotki.

Jeśli nie chcemy pikotek przerabiamy tak: dobieranie oczek (kfb)

2. Przerabiamy do uzyskania dwóch oczek przed znacznikiem i robimy ssk



czyli przekładamy dwa oczka na prawy drut, wracamy z nimi na lewy i przerabiamy razem.

przekładamy znacznik

3. Wynujemy k2tg, czyli przerabiany dwa oczka razem na prawo wbijając się od przodu robóki.





4. Oznaczać sobie drugim znacznikiem rząd B (ten, w którym wkonujemy ssk i k2tg), by nie pomylić rzędów.

Czyli: 
- rząd A - dodajesz oczko na poczatku, dalej oczka prawe, dodajesz oczko na końcu.
- oznaczasz rząd B
- rząd B - dodajesz oczko na początku, dalej oczka prawe, robisz ssk, przekładasz znacznik, robisz k2tg, dalej prawe, dodajesz oczko w ostanim ;-)

Robisz na zmianę rząd A i B

Resztę można doczytać na blogu Króliczycy ;-)

ufff
muszę to ogarnąć ;-)

Mój początek wygląda tak:


Środkiem chusty idzie rządek dziurek.


Zobacznie jaki to piękny wzór <3 p="">







Bardzo bym chciała podołać ;-)

Niewykluczone, że kolejna będzie tak robiona ;-)
wg jedynetakie-rękodzieło


Czyli środkiem idzie oczko prawe.


Cudowności, prawda?


7 komentarzy:

  1. Dasz radę ;-) Mi się bardzo spodobała ta wersja Intensywnie Kreatywnej w zieleni i granacie - dołożenie wzorów dodało dużo uroku :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam taką nadzieję, ćhoć nie wiem, czy na pewno w środku powinny być dziurki? Ja mam wrażenie, że inne są takie "z oczkiem na wierzchu".

      Usuń
    2. Pewnie trzeba się wczytać we wpis autorki tej chusty ;-)

      Usuń
  2. Cudna chusta. Ada, uwiniesz się z nią migiem, jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Trochę mi się zeszło - 2,5 miesiąca ;-)Ale mam ;-)

      Usuń
  3. Dziękuję za ten post. Jestem początkująca w drutach i właśnie Twoich uwag brakowało mi w poście Kruliczycy, żeby go zrozumieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłej pracy. Moja ciągle w użyciu, choć trochę czasu już minęło od zrobienia.

      Usuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)