piątek, 19 października 2018

Kategoryzacja - czyli porządki u Krasnala ;-)


Kiedy pracujesz z małym dzieckiem 
nad rozumieniem i produkcją mowy 
ważna jest kategoryzacja.
Dziś sprzątamy bałagan w pokoju krasnala Tomcia.


Na początku wypychamy palcem element z każdej części układanki 
(a każda część to inna, charakterytyczna część pokoju/mieszkania.)

Są tam przemioty, które mają swoje miejsce:

- w łazience,

- w szafie ubraniowej,

- w szafce na buty,

- na stoliku z przyborami do rysowania,

- na stoliku z jedzeniem

-w skrzyni z zabawkami.


Kiedy już mamy wszystko wyjęte i wymieszane 
bierzemy element i szukamy właściwego dla niego miejsca,
albo (wersja trudniejsza)
bierzemy konkretne pomieszczenie/miejsce
i wybieramy z wszystkich elementów te trzy właściwe, brakujące.


Po uzupełnieniu wszystkich części układamy krąg nazywając kolory ramek.



Potem proponuję dziecku, by krasnal Tomek znalazł swoją:
czapkę, pastę do zębów, pieczątkę itp.
czyli sprawdzam,
 na ile dziecko kojarzy przedmioty z właściwym dla nich miejscem.


Oczywiście zajęcia kończą się wnioskiem, że fajnie mieć porządek.
 - łatwo wtedy wszystko znaleźć.

Pomoc solidna, drewniania, dość grube elementy 
łatwe do uchwycenia w małe rączki.

Bajecznie kolorowa.

Oczywiście ma też reguły gry (oryginalne),
ale my jesteśmy na etapie prostej kategoryzacji.

To bardzo fajna gra firmy Egmont.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)