poniedziałek, 21 stycznia 2019

Memo trzyelementowe - prezent od PUS-a ;-)


Dostałam w Wigilię życzenia od wydawnictwa Epideixis,
którego partnerem jestem od dwóch lat.
Pachnąca gałązka, życzenia i pięć drewniany elementów.

W lumpeksie dawno temu, za całe 4 zł zakupiłam "coś".
30 kart wielkości podkładki pod kubek z twardego kartonu.
Raczej nie do wykorzystania w mojej terapii - to gra z angielskimi piosenkami - coś jak kalambury,
ale podkładki fajne.

  

 


Wydrukowałam podpisy, wydrukowałam ilustracje.
Zmonotowałam grę ;-)



Na początek poznajemy karty, by wiedzieć, czego bedziemy szukali.

Uwierzcie - trzyelementowe memo to naprawdę niełatwa gra.

Jedna zasada, o której trzeba pamiętać to:
karta z podpisem zostaje odkrytą na zawsze. ;-)

Rozkładamy karty obrazkami do dołu:


Wybieramy trzy, odwracamy je.
W trakcie gry pilnujemy, by dziecko nie przesuwało kart 
tylko odwracało i kładło w miejsce,
z którego wzięło.


Dzięki temu szybciej zapamiętamy, co gdzie leży, choć i tak nie jest łatwo ;-)


Pierwszy "komplet" odkryty - anioł.
 Gramy dalej, bo już wszyscy rozumiemy o co chodzi.


 Mamy  komplet drugi : renifer ;-)



Rozgrywka trwa, walczymy o kolejne komplety.

Finał gry jest taki - przegrałam mając dwa komplety ;-)
Jakby nic nowego, że przegrałam, ale uwierzcie - to naprawdę wciągająca gra ;-)



Fajnie zauważać kiedy dziecko odkrywa, że drewniane elementy powodują, że karta jest wyższa.
Kiedy dochodzą do wniosku, że nie ma sensu odkrywac dwóch "wysokich", bo na pewno nie bedzie tam kompletu. Itp.

Lubię takie gry ;-)
 I lubię Epideixis ;-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)