czwartek, 29 stycznia 2015

"Karta dań"

"Karta dań"

..a dokładniej pomoc ćwicząca słownictwo, czytanie, rozumienie
i sięganie do pokładów swojej wiedzy.
Proste potrawy i proste klasyczne przyprawy.
Do kompletu karta MENU.

Etykiety i obrazki zalaminowane, podklejone kartonem.

Przebieg ćwiczenia:

1. Rozkładam ilustracje potraw.




2. Etykietujemy z pacjentem każdą potrawę. Dopytuję czy ją lubią. (panowie zawsze lubią grochówkę, panie uśmiechają się do szarlotki).






3. Rozkładam ilustracje przypraw.






4. Etykietujemy każdą przyprawę. Nie jest oczywiste, że napis na ilustracji (np. Majeranek) - pomaga odnaleźć taką etykietę.







5. Wybieram określoną potrawę i proszę, by pacjent dobrał przyprawę charakterystyczną dla tej potrawy. (tak samo robię z pozostałymi ilustracjami potraw).
 






6. Do potrawy i przyprawy dobieramy etykietę ze zdaniem.  






7. Kładę przed pacjentem czystą kartę MENU. 


Planujemy, która potrawa pasuje do pory dnia. Wybieramy potrawy dobre na śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację.
 


PS. 1. Sprytne oko zauważy, że na jednej z fotek dwa obrazki leżą do gory nogamiEmotikon wink Oczywiście tylko do zdjęcia.

PS. 2. Pomoc wymyślona i opracowana przeze mnie. Twoja opinia będzie dla mnie sygnałem, że udało się opracować coś przydatnego nie tylko mnie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)