niedziela, 10 czerwca 2018

Mówik - szkolenie idealne.


Mimo pracy  w zawodzie (ponad 20 lat) nadal mam wrażenie,
że terapia rozwija się tak, jak mnie nie uczono.
Wielu rozwiązań w czasie moich studiów po prostu nie znano.

Komunikacji wspierające (nie alternatywnej, a wspierającej) nie znano w ogóle.

Dlatego właśnie nieustannie szkolę się z wielu dziedzin, by nadążać za postępem w terapii.

Cudnych czasów doczekaliśmy: nie dość, że są metody to są i szkolenia.

Tu można zajrzeć do wykazu moich szkoleń.

W marcu - w promocji - zakupiłam sobie oprogramowanie Mówik .



Wczoraj byłam na szkoleniu w Warszawie.




Kapitalne szkolenie, a  w sumie ośmiogodzinny warsztat.

Kameralne grono (12 osób)
plus świetna prowadząca: Ewa Grzelak (logopeda, terapeuta AAC, terapeuta metody PROMPT, anglistka terapeuta, mama autystycznego chłopca z apraksją mowy.

Program szkolenia: (ze strony: Mówik.pl )

„Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących” 
Tematyka szkolenia:
Diagnoza systemu komunikacji w zakresie sprawności językowej, pragmatycznej i semantycznej

Tworzenie pomocy komunikacyjnych na bazie programu MÓWik dla użytkowników komunikacji AAC na różnych poziomach rozwoju językowego
Wsparcie rozwoju i terapii mowy czynnej za pomocą systemów komunikacji wspomagającej
Program szkolenia:
Obsługa programu MÓWik

Diagnoza umiejętności językowych osoby niemówiącej
Projektowanie słownictwa dla poziomu Dziecko 1
Projektowanie słownictwa dla poziomu Dziecko 2
Projektowanie słownictwa dla poziomu Dorosły
Analiza przypadków, pytania, dyskusja
Uczestnicy będą mogli :
  • uporządkować i pogłębić swoją wiedzę na temat rozwoju komunikacji dzieci i dorosłych z poważnymi problemami w komunikowaniu się.
  • poznać możliwości wykorzystania tabletów w terapii i życiu codziennym osób niepełnosprawnych.
  • poznać etapy rozwoju językowego w przypadku korzystania z systemu AAC.
  • poznać sposoby doboru słownictwa w zależności od wieku, płci, poziomu poznawczego i komunikacyjnego pacjenta/ucznia.
  • zapoznać się z pragmatyczno-gramatycznym modelem pomocy do porozumiewania, wykorzystywanym zarówno w książkach do porozumiewania się, jak i tablicach dynamicznych.
  • praktycznie przećwiczyć zdobyte umiejętności w trakcie tworzenie tablic komunikacyjnych na tabletach.
  • poznać nowe sposoby i metody pracy z osobami z zaburzeniami w komunikacji (autyzm, afazja, dyzartria, upośledzenie umysłowe).
  • poznać sposoby wspierania rozwoju mowy i języka za pomocą obrazowania języka.
  • nauczyć się dobierać odpowiedni poziom tablic dynamicznych MÓWik do możliwości i potrzeb użytkowników.

Uczestnicy w czasie szkolenia będą mogli korzystać z tabletów z MÓWikiem zapewnionych przez organizatora lub swoich własnych urządzeń.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Powiem tak: 

1. Pomysł z testem przed szkoleniem i po szkoleniu uważam za genialny.

Wydawało mi się, że wiele wiem o AAC. W teście "przed szkoleniem" miałam 3/8 punktów, w teście "po szkoleniu" 8/8. 
Przy okazji prowadzący ma świetne narzędzie (ów test) do oceny skuteczności przekazu <3 i="">

2. Świetnym pomysłem było dobranie grupy, która w połowie składała się z nauczycieli wykorzystujących w pracy oprogramowanie Mówika i grupy totalnych laików (jak ja ;-)

Wiele zadawanych pytań było takich konkretnych, bardzo praktycznych. Odpowiedzi prowadzącej rzetelne, wyjaśniające, podparte ogromnym doświadczeniem,

3. Praca na tabletach z "Mówikiem" niemal cały czas w trakcie szkolenia pozwoliła na oswojenie się zarówno z samym programem, jak i ze sposobem użytkowania. Poznałam mnóstwo ułatwień, których znalezienie kosztowałoby mnie masę czasu (o ile sama znalazłabym  rozwiązanie).

4. Przemiła, twórcza atmosfera działała na korzyść wszystkich uczestników.

5. Sama szkoła zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Znaczy się, że są placówki, w których tak bardzo dba się o komunikację dzieci, którym trudno jest komunikować się jak wszyscy. Tu, gdzie mieszkam trochę inaczej to wygląda, zbyt mała społeczność.

6. Cenię sobie również możliwość obejrzenia komunikatorów konkretnych dzieci: jedna z mam pozwoliła zajrzeć do komunikatora swojego syna; prowadząca udostępniała również komunikator swojego syna (zapasowy).
Ogrom słów zawartych w ogromnej ilości katalogów uzmysłowił mi ostatecznie jak silna jest potrzeba komunikacji i jak sprawnie można się komunikować za pomocą tego oprogramowania.

Bardzo wartościowe szkolenie.

Szczerze polecam, jesli szukasz dobrych rozwiązań w budowaniu komunikacji dziecka niemówiącego, lub mówiącego niewiele.


I jeszcze.... koniecznie muszę zakupić Mówik-Print. Będzie mi łatwiej przygotowywać pomoce AAC.


PS. Na FB jest grupa Użytkownicy Mówika.  Potężna społeczność, mnóstwo wiedzy i inspiracji.



4 komentarze:

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)