PRACOWNIA - oferta





W Pracowni Terapeutyczno-Artystycznej "Adrianna" 

znajdziesz następujące formy diagnostyczno/terapeutyczne:



1. Diagnoza neurologopedyczna:
  • wywiad z rodzicem (w przypadku dziecka),
  • wywiad z pacjentem/opiekunem (w przypadku osoby dorosłej),
  • badanie sprawności narządów artykulacyjnych,
  • orientacyjne badanie słuchu,
  • badanie słuchu fonemowego,
  • badanie słownika czynnego i biernego,
  • badanie zdolności werbalizowania pojęć, 
  • ocena jakości/czystości artykulacji,


2. Terapia logopedyczna
  • usuwanie wad wymowy wszelkiego rodzaju 
  • sygmatyzm - 
  • parasygmatyzm - 
  • rotacyzm - 
  • pararotacyzm - 
  • lambdacyzm - 
  • kappacym -  
  • gammacyzm - 
  • mowa bezdźwięczna -
  • nosowanie - 



3. Terapia zaburzeń mowy i komunikacji:
  • usuwanie lub złagodzenie zaburzeń mowy i komunikacji u dzieci i dorosłych,
  • zajęcia prowadzone są w formie indywidualnych spotkań,
  • celem spotkania jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem/doroslym, wywołanie spontanicznej artykulacji, praca nad rozwojem mowy, eliminacja niechęci do mówienia, bogacenie slownika czynnego i biernego.
do głównych zaburzeń mowy należą:

  • afazja:
  • dyzartria:
  • jąkanie:


4. Wczesna profilaktyka logopedyczna - wspomaganie rozwoju mowy (dzieci 2-3 letnie)
  • rozwijanie (w zabawie) umiejętności komunikacyjnych, językowych i artykulacyjnych dziecka,
  • ćwiczenia ortofoniczne, czyli specjalnie organizowane ćwiczenia zmierzające do doskonalenia u dzieci akustycznej percepcji i kinestetycznej produkcji słowa, co wymaga dobrze wygimnastykowanych narządów mowy.
  • ćwiczenia słuchowe z wykorzystaniem bodźców niewerbalnych,
  • ćwiczenia z wykorzystaniem dźwięków mowy,
  • ćwiczenia rozumienia wypowiedzi,
  • ćwiczenia pamięci słownej,
  • ćwiczenia rozwijające słownictwo,
  • ćwiczenia w budowaniu zdań i wypowiedzi,
  • ćwiczenia oddechowe, głosowe, 
  • ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.



5. Terapia surdopedagogiczna z wychowaniem słuchowym obejmuje ćwiczenia:
  • stymulujące ogólny rozwój dziecka z wadą słuchu,
  • nadawania znaczenia dźwiękom,
  • lokalizacji źródła dźwięku, rozpoznawania cech dźwięku,
  • rozpoznawania i odtwarzania rytmów,
  • rozwijające słuch fonemowy i fonematyczny,
  • koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
  • kształtujące mowę dziecka z zaburzeniami słuchu,
  • rozwijające zasób słownika czynnego i biernego,
  • doskonalące umiejętności gramatyczne i leksykalne,
  • doskonalace sprawność artykulacyjną,
  • kształtujące umiejętność wypowiadania się,
Zajęcia dostosowane są do wieku i umiejętności dziecka.

Celem zajęć jest 
  • dostosowanie umiejętności komunikacyjnych, 
  • wzbogacanie słownictwa,
  • poprawne posługiwanie się językiem polskim w mowie i piśmie,




6. Terapia dysleksji, dysortografii.

  • terapia dysleksji przeznaczona jest dla uczniów mających specyficzne problemy z czytaniem i pisaniem,
  • terapia dysortografii przeznaczona jest dla osób mających specyficzne problemy w poprawnym pisaniu mimo znajomości zasad ortograficznych,  



7. konsultacje logopedyczne:

  • przeznaczone są dla rodziców
Podczas konsultacji:
  • wyjaśniam istotę zaburzenia jakie ma dziecko,
  • wyjaśniam istotę terapii,
  • wskazuję cel kontynuacji pracy terapeutycznej w domu,
  • przedstawiam formy i metody pracy z dzieckiem w domu,
  • nie diagnozuję dziecka (diagnoza jest osobną formą pracy).


Zapraszam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)