środa, 26 kwietnia 2017

Kontrakt logopedyczny. Moje zasady prowadzenia terapii.


Praca logopedy to nie tylko czas spędzony z dzieckiem/dorosłym podczas ćwiczeń.

Żeby jednostka terapeutyczna mogła się odbyć potrzebny jest czas:

- na programowanie terapii,
- na analizowanie postępów,
- na decydowanie, co teraz trzeba zrobić,
- na przygotowanie pomocy, materiałów, wyrazów itp. dla każdego innych, osobnych, dopasowanych.

Ten czas wliczony jest w cenę jednostki terapeutycznej.

Żeby to wszystko zrobić trzeba mieć wiedzę
zdobytą na studiach, kursach, warsztatach i szkoleniach
- wszystko płatne z kieszeni logopedy.

Trzeba mieć też pasję ;-) i serce  ;-)

W mojej Pracowni każdy rodzic otrzymuje kontrakt - do przeczytania do domu i podpisania (jeśli się zgadza).
Kontrakt jednoznacznie opisuje na jakich warunkach odbywa się terapia w mojej Pracowni.
Dzień przed zajęciami wysyłam do rodziców sms-a z przypomnieniem o zajęciach i prośbą o potwierdzenie. Resztę opisuje kontrakt.

Długo pracowałam bez kontraktów, ale gdy rodzice zapominali odwołać zajęcia z odpowiednim wyprzedzeniem, (by można było ten czas wykorzystać do pomocy innemu dziecku) - dojrzałam do kontraktów.
Podpisujemy razem - ja wkładam w zajęcia swój czas, pasję, wiedzę i zangażowanie, rodzice dostają na piśmie zasady korzystania z moich zajęć.

U mnie to działa.
Działało w przedszkolu - w którym prowadziłam prywatne zajęcia, działa w Pracowni.

Jeśli chcesz zainspirować się moim kontraktem do stworzenia własnego powiedz mi o tym w komentarzu i zostaw swój adre e-mail.
Znajdziesz w skrzynce pocztowej mój kontrakt ;-)


"Czas poświęcony na przygotowanie zajęć, które się nie odbędą jest zmarnowanym czasem." Nie marnuj czasu ;-).

52 komentarze:

  1. Ciekawa jestem tego kontraktu, dziękuję za podzielenie się. agatanatajurga@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-) Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
    2. Chętnie się z nim zapoznam😊 z góry bardzo dziękuję 😊 jpodgorska2@interia.pl

      Usuń
  2. Ja też poproszę i dziękuję :) lepusiak@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, uprzejmie proszę o przesłanie kontraktu na adres: sylwiamak@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry, bardzo chętnie zobaczyłabym taki kontrakt. Dziękuję serdecznie karolinapodolak@hotmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też chętnie obejrzę karrootka81@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Chetnie zobacze na jakim kontrakcie pracujesz. Pozdrawiam! agata_jankowiak@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie zerknę na taki kontrakt bo chyba warto o tym pomyśleć :) Dziękuję!
    kar.zywicka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobry wieczór ja również chetnie się z nim zapoznam, pskopek@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też prosiłabym o kontrakt. Mam ostatnio problem z systematycznym przychodzeniem dzieci na zajęcia n.wie@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Również chętnie zobaczę kontrakt :) pozdrawiam logopeda.strzelce@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Również poproszę:) wajcowicz@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi świetnie. Mogę także prosić o kontrakt? marta.skrzypczak@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę wdzięczna za przesłanie mi Pani kontraktu. Pozdrawiam
    bearog@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Będę wdzięczna za podzielenie się takim kontraktem (kasia.bialekk@op.pl) Z góry dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja tez poproszę jullaw@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym stworzyć taki kontrakt dla swoich uczniów (i rodziców), więc chętnie, jeśli można prosić, zobaczę Pani kontrakt. Pozdrawiam serdecznie lilianapolowianiuk@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Proszę, podeślij,
    kikiriki1@gmail.com
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  18. Proszę o podesłanie kontraktu
    musialewe@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Również poproszę: jaskula.logopeda@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzień dobry :-) również poproszę :kasiapojasek@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też chętnie zapoznam się z tym kontraktem: miraj@gazeta.pl Z góry dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzień dobry, czy ja rownież mogę poprosić o kontrakt? Dziękuję za taki ważny wpis :) logopeda.wilanow@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. hej.. czekam ..adres znasz:) przypomnę logoos22@o2.pl magda

    OdpowiedzUsuń
  24. O matko błąd w adresie.. Poproszę na logos22@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzień dobry!bardzo potrzebny post. Chyba też dojrzałam do kontraktu. Z chęcią zainspiruję się Pani- janiszka@o2.pl. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam,
    bardzo przydatny post!Byłabym bardzo wdzięczna za podesłanie również dla mnie:)marta_makowska@interia.pl
    Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie:)
    ps. bardzo lubię tu do Pani zaglądać, zawsze znajdę coś fajnego i przydatnego:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)