środa, 9 września 2015

Czemu [kot] to [tot] i jak sobie z tym radzić...


Jedną z wad wymowy, którą bardzo lubię w terapii jest kappacyzm,
czyli nieprawidłowa realizacja głoski [k].

O etapach pojawiania się głoski [k] poczytasz np u Mimowa.

Czemu ją lubię? bo daje najfajniejszy efekt w terapii - podobnie jak głoska [r].
To znaczy - jak dziecko ją "złapie" - to ona już jest, ale żeby pojawiło się ładne [k]
potrzebna jest porcja ćwiczeń.

1. Ćwiczenia motoryki artykulatorów:
- mlaskanie,
- kląskanie,
- wypychanie jezykiem dolnych jedynek,
- picie słomką gęstych płynów/jogurtów,
- gulgotanie jak przy płukaniu zębów,


2. Ustawienie głoski [k], czyli:
- pokazanie dziecku ułożenia artykulatorów,
- próby realizacji,
- przytrzymywanie szpatułką/własnym paluszkiem czubka języka ułożonego za dolnymi jedynkami,
- realizacja głoski w pozycji leżącej, gdy siła grawitacji ułatwia przesuwanie masy języka ku tyłowi,
- w sytuacji bez wyjścia - kiedy wszystkie sztuczki nam się nie udają: realizacja głoski [k] z językiem przytrzymującym chrupkę/cukierka za dolnymi jedynkami.


I kiedy zabrzmi, ucieszy i dziecko i terapeutę /mamę ;-)

Zaczynamy automatyzację ;-)

Osobiście bardzo lubię ten etap.

W mojej pomocy celowo dobrane są wyrazy
- proste, 
- zbudowane z sylab otwartych,
- bez grup spółgłoskowych,
- bez zmiękczenia (np. kino),
- bez głoski [r] - często czterolatki jej jeszcze nie realizują (i  mają do tego prawo),
- bez głosek [sz, rz, cz, drz] - z tego samego powodu,
- bez głoski [t] - z racji trudności (dziecko do tej pory używało jej do zastępowania głoski [k]).
- ilustracje pochodzą z Internetu, były bez oznaczeń licencyjnych,
- pomysł i wykonanie są mojego autorstwa.
Do kart są wykonane etykietki.
Dokładamy podpisy czyli etykietujemy obrazki.


Moje zajęcia wygladąją np tak:
(głoska [k] wywołana i ustawiona)

1. Rysowanie raczki:

Rysuję kredką rączkę dziecka. 
Każdy paluszek podpisuję logotomem z głoską [k] w nagłosie.
Tłumaczę jak nazywa się kolejny paluszek, dziecko powtarza po mnie.
Ćwiczymy małą motorykę starając się unieść kolejny paluszek
 i prawidłowo go nazwać.


Dla tych, którzy potrafią  - jest też pod rączką ukryty logotom [ki].



Najtrudniej jest z palcem małym i serdecznym ;-)


2. Karmienie Minionka:

Kładę przed dzieckiem kartę z Minionkiem i paskiem bananów.
Zadaniem dziecka jest odszukanie wśród innych, wyciętych bananów 
takiego samego układu liter.



Po odszukaniu i ulożeniu wypowiadamy [k] w logotomach:
ka, ko, ke ku, ky (jeśli dziecko potrafi  - również ki).

Jeśli udaje się realizować [k] w nagłosie próbujemy karmić drugiego Minionka, 
który ma głoskę [k] w śródgłosie, oraz kolejnego z gloską [k] w wygłosie.


3. Ćwiczenie słuchu fonemowego.

Pokazuję dziecku kartę do ćwiczeń. 
Na początku wybieram wyrazy z głoską [k] w nagłosie.
Pod każdym obrazkiem jest zaznaczona ilość sylab.
Wysłuchujemy z dzieckiem, w której sylabie (czyli w której z części paska)
 moja/dziecka buzia mówi [k].


Po wysluchaniu właściwego miejsca dziecko przypina tam klamerkę.
(mamy tu ćwiczenie słuchu fonemowego i małej motoryki).


Analogicznie pracujemy na kolejnych wyrazach.


Na następnych zajęciach dokładamy karty z głoską [k] w śródglosie, 
potem w wygłosie.
W którymś kolejnym ćwiczeniu mamy już ćwiczenia słuchu fonemowego 
wyrazów z głoską [k] umieszczoną w różnych miejscach wyrazów.







4. Automatyzacja gloski [k] w nagłosie wyrazowym.

Pokazujemy dziecku kartę ćwiczeń, na której są dokładnie ten same ilustracje.
Powtarzamy z dzieckiem znane już wyrazy pilnując, 
by [k] realizowane było prawidłowo.

Materiał z kart pracy dziecko dostaje do wyćwiczenia w domu.
Umawiam się z dzieckiem, że teraz już umie i musi poćwiczyć, 
by nie zapomnieć do następnego spotkania.
Na fotce jedna z dwóch kart.



5. Ćwiczenia percepcyjne - dobieranie kur do jajek.
Na ilustracjach zapisane są logotomy (u mnie akurat z głoską [k] w nagłosie). 
Dziecko wyszukuje właściwy obrazek z jajkiem 
szukając logotomu i wzorków na kurce.

Wzory kurek z netu - niestety nie pamiętam źródła,
 a autorka umieściła na nich 
tylko swój podpis, bez adresu strony.
Gdyby ktoś znał źródło - proszę o podpowiedź. 


Dziecko wychodząc otrzymuje:

1. Kartę ćwiczeń motoryki,



2. Kartę z rączką do ćwiczeń logotomów,

3. Kartę wyrazów do automatyzacji (nauczonych na zajęciach).

4. Kartę do samokontroli ilości wykonanych ćwiczeń.




Jeśli Ci się podobają moje zajęcia - powiedz o tym w komentarzu.

Istnieje możliwość zdobycia paczki materiałów czyli:
-   kart do ćwiczenia słuchu fonemowego
-  karty do ćwiczeń domowych 
- karty do samokontroli.

Jedyną drogą do zdobycia materiałów jest pozostawienie w komentarzu
  Twojego zdania o przydatności wpisu wraz z prośbą o materiały. 

PS. Moje pomoce nie skorygują wady Twojego dziecka 
- jeśli jesteś mamą smyka, który ma problemy z głoską [k]
 musisz podejść do logopedy.

Moje pomoce pomogą logopedom, 
którzy podchodzą do swoich zajęć kreatywnie ;-)

Komentarz zostawiamy pod wpisem tu: http://www.pracownia-adrianna.pl/czemu-kot-to-tot/
Zapraszam Cię do mojego nowego miejsca w sieci <3 p="">



438 komentarzy:

  1. Po raz kolejny niesamowity zastrzyk inspiracji (podobnie jak z minionkami z nakrętek od mleka, które pijemy teraz litrami, żeby szybko uzbierać odpowiednią liczbę). Bardzo dziękuję za dokładny opis prowadzonej przez Panią Terapii, który na pewno będzie przydatny, nie tylko dla młodych logopedów, ale i dla tych, którzy mają już doświadczenie. Tak jak pisała Pani w poście, jeśli jest możliwość otrzymania wykorzystywanych tu pomocy to ja bardzo proszę. Pozdrawiam. Agnieszka:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ;-) Cieszę się, że komuś się przydają ;-) wysyłam materiały - zajrzyj do poczty ;-)

      Usuń
    2. Witam, bardzo fajny material. Serdecznie prosze o pomoce na maila-agnes211@vp.pl

      Usuń
  2. Świetne,kreatywne podejście do tematu!!! Dzieciaki na pewno zachwycone a zamierzone efekty osiągnięte.Bardzo dziękuję za inspiracje a jako początkujący logopeda byłabym bardzo wdzięczna za jakiekolwiek materiały :-) Z góry dziękuję! Magda Lewicka, lewicka.magda@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem pod wrażeniem kreatywności :-) Pozdrawiam i gratuluję :-) Marta Patkowska

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie doczytałam, że można prosić o materiały :-). Tak więc,bardzo proszę :-) patkowskam@poczta.onet.pl
    Pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo gratuluję pomocy, dobra zabawa dla dzieci i logopedy!
    Podobnie jak karty do treningu słuchu fonematycznego :-)
    Chętnie skorzystam z nowych materiałów
    Pozdrawiam i dziękuję
    beata.gigiel@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Niezwykle pomocne, ciekawe materiały. Jeśli mogłabym skorzystać będę bardzo zadowolona. Pozdrawiam pollyanna2@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny materiał. Właśnie zaczełam pracę z chłopcem niemówiącym k, dlatego spadła mi Pani z nieba ;) i będę wdzięczna za przesłanie materiałów: bzabrzenska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło spaść z nieba we właściwym momencie ;-) Bardzo dziękuję - zajrzyj do poczty ;-)

      Usuń
  9. Inspirujące, trzeba brać się do roboty.Może jeszcze wpleść w to jakąś akcję plastyczną np.wyklejanie, wycinanie, zalepianie, zarysowywanie, dorysowywanie elementów.BRAWO
    rene8@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że można wpleść akcję plastyczną - tu zostały pominięte w opisie ćwiczenia polisensoryczne (wyszukiwanie zimnych szklanych kulek w pudełku z ryżem), ćwiczenia oddechowe i plastyczne, które również prowadzę w trakcie zajęć - we wpisie skupiłam się na przedstawieniu samej pracy nad głoską.Zajrzyj do poczty ;-)

      Usuń
  10. Gratuluję wspaniałych pomysłów i dziękuję za inspiracje do mojej pracy. Jestem logopedą z wieloletnim stażem i doświadczeniem w szkolnictwie specjalnym. Z przyjemnością zaglądam na Pani stronę i czerpię pełnymi garściami. Chętnie skorzystam z wysłanych materiałów. Dziękuję serdecznie i życzę dalszej twórczej pracy renataper36@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moje pomoce przydają sie również logopedom z długim stażem. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Zajrzyj do poczty ;-)

      Usuń
  11. Od jakiegoś czasu przeglądam Pani bloga i bardzo często korzystam są inspiracja do zajęć z córkami ( a zwłaszcza z starszą z dysfunkcja słuchu, gdzie aby pomoc jej musiałam sama się dokształcić w tym zakresie )a pomoce, które Pani prezentuje są świetne tanie i łatwe do zrobienia Dziękuje za inspiracje i życzę dalszych sukcesów wioleta.ossowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Osobiście uważam, że pomoc do terapii powinna być taka, by każda mama (która zobaczy ją w czasie moich zajęć) będzie mogła ją sobie zrobić. Cieszę się, że to widać. Dziękuję za miłe słowa - zajrzyj do poczty ;-)

      Usuń
  12. Fajna inspiracja. Ciekawe pomoce, nie będzie nudno na zajęciach. Pozdrawiam izkom@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Tworzy Pani bardzo ciekawe pomoce, które można wykorzystywać na wiele sposobów. Będę wdzięczna za przesłanie materiałów, które na pewno przydadzą się w pracy: agnes27ko@interia.pl.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeszukując internet, trafiłam na Pani bloga. Jestem pełna podziwu i uznania dla wspaniałych pomysłów, które Pani realizuje. Znajduję na blogu wiele inspiracji. Gratuluję talentu, to dar. Chętnie skorzystam z materiałów. Dziękuję i życzę dalszej inwencji!
    lily.e001@Gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Takie komentarze podkręcają moją kreatywność ;-) Zajrzyj do poczty ;-)

      Usuń
  15. Kolejny raz jestem pełna podziwu dla pomysłowości i chęci :) Jeśli mogę, poprosiłabym o materiały na maila: marybzdak@gmail.com Bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Poszukując nowych pomysłów na ćwiczenia z córka, trafiłam na pani bloga. Super pomoc. Moja córka mówi już k, ale nie odróżnia jej od t w sylabach, wyrazach nie mówiąc już o zdaniach. Oczywiście zniechęca ja to do ćwiczeń. Moze moje dziecko zaczęłoby chętnie ćwiczyć. Mozna prosić o materiały? karolciaw82@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - zajrzyj do poczty. Pracując z córką na razie omijaj wyrazy zawierające równocześnie głoskę {k} i głoskę {t}. Należy wyćwiczyć prawidłową realizację głoski [k] na początku wyrazu, w środku, na końcu, w wyrażeniach dwuwyrazowych, w zdaniach i dopiero wtedy zacząć ją różnicować z głoską {t}. Powodzenia.

      Usuń
  17. czy mogłabym równiez prosić o ten materiał bardzo by mi się przydał do zajęć. mój adres monikaa5_28@o2.pl Z góry dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  18. Myśle, że dzięki tym materiałom uporam się z głoską "k"
    Pomoce świetne, pomysłowe, ciekawe i przede wszystkim z pewnością skuteczne.
    magdalena-syska@wp.pl
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę sprawdzić - wysłane ;-) Miło będzie dowiedzieć się, czy pomogły ;-)

      Usuń
  19. jeśli prosić można o materiały to proszę bardzo serdecznie :) Każdy pomysł cenny a te najciekawsze (które znalazłam u Pani!!!) -na wagę złota :) pozdrawiam basienkaz@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Super pomoce, chętnie z nich skorzystam ! :) mala_mi88@onet.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo się cieszę, że tu dzisiaj trafiłam :) Świetne pomysły i pomoce, które chętnie wykorzystam. justynagurgul@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Pani pomysłowość jest zachwycająca!!! Dzieci mają szczęście trafiając do takiego logopedy. Pomysł z chrupkiem do wywołania głoski K REWELACJA!!! Chętnie skorzystam z tych pomocy a portal będzie moim ulubionym.
    Pozdrawiam martak13@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło, że widać moją pasję ;-) dziękuję - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  23. Świetnie wykonane materiały. Te ćwiczenia słuchu fonematycznego rewelacyjne. Na pewno wykorzystam. kasperek_30@go2.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. To idealny scenariusz zajęć do pracy z moim synkiem. Świetne pomysły, widać ogromne doświadczenie w pracy z dziećmi. Chętnie wykorzystam także w pracy zawodowej.
    Pozdrawiam. labuszka@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Cieszę się, że widać jak lubię swoją pracę ;-) Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  25. Bardzo ciekawe materiały. Bardzo prosze o udostępnienie kam-ceg@wp.pl Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Niezwykle interesujące pomoce, zaprezentowane w sposób przejrzysty i logiczny. Krok po kroku:) Bardzo przydałyby mi się w pracy z dziećmi w przedszkolu :) domisineczka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo pomocne materiały, bardzo podoba mi się też pomysł z chrupkiem. Chętnie przeczytałabym artykuł o sytuacji odwrotnej - kiedy dziecko zamienia [t], [d] na [k], [g] :)

    Pozdrawiam
    agula605@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Proszę zajrzeć do poczty ;-) Nie mogę obiecać, że znajdę czas, by napisać o sytuacji odwrotnej. Miałam takiego chłopca - udało nam się ;-) Może kiedyś opiszę ;-)

      Usuń
  28. Przypadkiem trafiłam na Pani bloga,super pomoce, chcialabym również prosić,by mi Pani przesłała, ewa14923@wp.pl.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  29. Super pomysły�� jeżeli mogę to też poproszę o przesłanie kasia.kwiatko1988@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Podziwiam Pani kreatywność i energię :) Pomoce fantastyczne:) Chciałabym je wykorzystać, więc bardzo proszę o przesłanie jpodgorska2@interia.pl
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne! Szczególnie podoba mi się pomysł z klamerkami, nie dość, że ćwiczymy słuch fonemowy, głoskę k, to jeszcze sprawność rączki :) Super! Dziękuję za garść inspiracji i, jeśli można, poproszę o pięknie przez Panią przygotowane pomoce na maila (logopeda.slowodaje@gmail.com). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  32. Pomysły rewelacja! Proste ale genialne. Bardzo proszę o przesłanie :-)
    aczw@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo dobra pomoc, na pewno zaciekawi dzieci, poproszę o przesłanie bstepien@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  34. Kolejny fantastyczny pomysł na pracę z dzieckiem i do tego z pracą domową. Ja też poproszę: annakatuc@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. Wspaniała pomoc dla początkujących logopedów i nie tylko ;-) Świetne opracowanie, bardzo przemyślane, uporządkowane, głoska krok po kroku, szerokie spojrzenie na kształtowanie umiejętności dziecka. Bardzo chętnie skorzystałabym z materiału. Jeśli Pani wyrazi zgodę, proszę o przesłanie na adres: logopeda-logos@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  36. bardzo atrakcyjne pomoce, całość bardzo uporządkowana
    poproszę o materiały
    kasia.k2000@wp.pl
    z góry dziękuję, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ciekawe pomoce Jeżeli jest to możliwe to proszę o materiały julia 37@op.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Wraca mi kolejna poczta wysłana pod ten adres. Czy którykolwiek e-mail dotarł?

      Usuń
  38. Jestem zachwycona Pani pomysłami i kreatywnością. Jeżeli można to również proszę o materiały : kejsik@o2.pl.

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajne materiały, kreatywne i niezwykle pomocne. Czy mogłabym również poprosić o materiały dav1985@poczta.onet.pl Z góry dziękuję 😊

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo przemyślane i estetycznie wykonane pomoce. Czy mogłabym prosić o materiały? aceg_40@o2.pl dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo ciekawy materiały do ćwiczeń kappacyzmu, zwłaszcza dla opornych, a z takim jednym ostatnio mam do czynienia, także prosiłabym o materiały :) sababinka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Bardzo fajne pomysły (Minionki - rewelacja) na pewno je wykorzystam w pracy ;) Pozdrawiam! (marut.ewa@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jestem zachwycona pracownią:-) Żałuję, że nie znałam tej strony wcześniej. Widać, że ta praca to Pani pasja. Tak trzymać! Podziwiam i trzymam kciuki za kolejne inspiracje. Jeśli to nie problem, proszę o przesłanie materiałów na mój mail: ewi_6@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Nie mogę się oderwać od strony. Pomysły rewelacyjne. Poproszę o pomoce zozol114@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam serdecznie, pomysły zamieszczone na blogu wciągają i kiedy się je czyta nie można się doczekać kiedy wykorzysta się je w swojej pracy. Jeśli jest taka możliwość to poproszę o przesłanie pomocy (monik.grzelak@gmail.com). Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam, naprawdę ciekawe i inspirujące pomysły! Czasem trudno zachęcić dziecko do próby wymówienia głoski, jeśli jej nie potrafi. Bardzo proszę o przesłanie pomocy : ) pozdrawiam Iwona
    kynio1@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam. Trafiłam tu przypadkiem i przepadłem ;) świetny blog i czuć bijącą od Pani pasję! Również pracuję z dziećmi i sama staram się tworzyć różne pomoce, ale też chętnie wykorzystałabym Pani propozycje, jeśli można prosić o przesłanie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  48. Powyższy wpis mój, ale z rozpędu wysłałam bez adresu: asiaooo1@gazeta.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Ten post uważam za najciekawszy!Również lubię ćwiczyć tę głoskę,zwykle idzie to sprawnie. W jednym przedszkolu ćwiczę jednak dłuższy czas z przemiłym 4-latkiem -pierwszy raz bez powodzenia. Czy mogę prosić o pomoce?PS.Nie znałam metody z chrupkiem-wypróbuję we wtorek;) gabisia007@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miód na moje terapeutyczne serce:-) Bardzo mi miło. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  50. Dzięki temu postowi praca z dziećmi z kappacyzmem wydaje się o wiele ciekawsza- poproszę o świetne pomoce- karolinasiedlaczek@poczta.fm pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  51. Nie mogę się oprzeć, muszę je mieć, super proste pomysły ułożone w sensowną całość, tego mi brakowało - proszę o ten komplet
    Edyta lgpe@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo mi się spodobał Pani pomysł i wykonanie pomocy. Estetyka, czytelność, prostota i kreatywność- super. Będę wdzięczna za udostępnienie mi kompletu materiałów vita22@o2.pl . Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie Anna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miłe, że widać jak wiele pracy wkładam w swoje pomoce. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  53. Bardzo ciekawe ćwiczenia i materiały. W chwili obecnej próbuje wywołać u chłopca głoskę k ale idzie to bardzo opornie. Myślałam, że już wszystkie pomysły wyczerpałam , jednak pomysł z cukierkiem nie był mi znany i na pewno go wypróbuje. Bede również wdzięczna za materiały, bo i tu moje pomysły się kończą. majkapszczolka@wp.pl pozdrawiam i dziękuę

    OdpowiedzUsuń
  54. i ja nieśmiało proszę o materiały. Mam w szkole zaniedbanego chłopca. Udało się wywołać ki, gi i hi. Z ka jest problem. Bedę wdzięczna za pomoc. marzenowo@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Witam, bardzo spodobał mi się pomysł na pracę z głoską K właśnie mam wychowanka z tym problemem. czy mogę prosić o materiały. Bardzo dziękuję pozdrawiam
    barwaw@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  56. Jestem zachwycona ćwiczeniami z głoską ,,k", wykorzystam je na pewno na zajęciaCH Z DZIEĆMI. Jest szansa aby je otrzymać? angela.bachowice@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  57. super pomysł i strona szkoda ze tak późno ja znalazłam:(Mogę
    prosić o przesłanie materiałów? dziękuję i pozdrawiam
    an-zm@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  58. Bardzo fajne zajęcia! z pewnością je wykorzystam z moimi małymi pacjentami :) Jeśli można prosić o materiały to poproszę na: sliwa.kasiek@gmail.com.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  59. Witam!
    Świetne i kreatywne pomoce :) Sama zmagam się często z problemem "tota". Będę wdzięczna za podzieleniem się materiałami :).
    Pozdrawiam serdecznie,
    Klaudia

    klaudia.t1@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  60. Bardzo dobry wpis. Cieszę się, żd tu trafiłam:)) Jeśli to możliwe, to ruwnież poproszę o materiał: homcia10@wp.pl
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  61. po raz kolejny super!!! poproszę o materiały jeśli można asiasz21@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  62. Jest Pani fantastyczna. Jak byśmy miały takich kretywnych wykładowców na uczelniach kształcących logopedow nie byloby tak banalnych problemów. Czekam na Pani kolejne pomysły i wpisy na forum. Pozdrawiam J Niedźwiedź mój mail justa.n88@wp.pl ps też mam super materiały na gloske L - sylaby z lodami. Jeśli Pani nie ma takich to podzielę się proszę o info w msilu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa - to miód na moje terapeutyczne serce ;-) Proszę zajrzeć do poczty ;-)
      Pomyślę nad zmianą kierunku pracy na emeryturze - może zamiast z dziećmi na dywanie będę pracowała ze studentami logopedii? ;-)

      Usuń
  63. Sama chciałabym chodzić na te zajęcia. Pani blog jest bardzo inspirujący.
    Jeśli jeszcze można, poproszę o materiały, mam w tym roku wysyp dzieci z kappacyzmem.
    anika1977@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  64. Dziękuję za inspirującą prezentację :) Będę bardzo wdzięczna za materiały, z góry serdecznie dziękuję :) mirriami@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  65. Bardzo ciekawe ćwiczenia! Skorzystam z nich w najbliższych dniach, ponieważ chłopiec z ktorym pracuje ma problemy z "K". Jeśli to możliwe, proszę o materiały :) natala1008@gmail.com

    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  66. Witam. Jest pani niesamowita. Pomoce, które pani tworzy do zajęć logopedycznych są bardzo kreatywne. Jeśli to możliwe to bardzo proszę o materiały. agnieszka.niesiobedzka@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  67. Jestem pod dużym wrażeniem. Pomoce świetne. Proszę o przesłanie materiałów na maila: magda_palica@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  68. skąd Pani czerpie pomysły, pomoce super poprostu rewelacyjne. ewa_kurczyk@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysły... no cóż, przychodzą same ;-) Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  69. Życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku i serdecznie poproszę o przesłanie materiałów: b.walas@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  70. Witam,
    ja również bardzo proszę o przesłanie materiałów i z góry dziękuję:) marta_makowska@interia.pl
    Życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku i dalszych, nieustających pomysłów logopedycznych:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  71. Bardzo poproszę o tę pomoc : magdalena.weiss@onet.pl

    Super, na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  72. Bardzo interesujące, pomysłowe pomoce :)Chciałabym wykorzystać, jeśli jest możliwość, to poproszę :) k.winnicka.pedagog@gmail.com
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  73. Super pomoc na zajęcia. Dzieciaki na pewno są zachwycone. Chciałabym również zaciekawić w ten sposób swoje maluchy. Jeśli mogę prosić o materiały, będę ogromnie wdzięczna. marta_baszewska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  74. Fantastyczny pomysł z klamrami! Podziwiam! Będę wdzięczna za materiały kasia.dmochowska1994@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  75. Kury :-) swietne I swieta ida akurta :-)

    Prosze o przeslanie.na paula 485@onet.pl :-)

    OdpowiedzUsuń
  76. Dzień dobry :) Stawiam pierwsze kroki w tym pięknym zawodzie, trafiłam na Pani Blog, z którego zaczerpnęłam wiele inspiracji. Jeśli mogę prosić o materiały na maila będę ogromnie wdzięczna :) annaleczkowska.90@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  77. Super ćwiczenia :) zainspirowały mnie. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  78. Super ćwiczenia, dziękuję za możliwość wykorzystania w swojej pracy☺ logomaja@interia.pl pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  79. Swietne pomysły! Chętnie wykorzystam, są bliskie mojemu sposobowi prowadzenia zajęć. beatadoman@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  80. Świetne ćwiczenia :) z pewnością spodobają się dzieciakom :)
    czerniak.kasia@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  81. Właśnie tego mi było trzeba😊proszę o materiały na adres: karolinagolus@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  82. Super ćwiczenia. Chętnie wykorzystam. :)
    natalia.malek90@wp.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  83. fajnie, że dzieli się Pani swoją wiedzą, dla takich młodych stazżem logopedów jak ja takie wpisy są bardzo cenne. pozdrawiam i z góry dziękuję za materiały. renata15-25@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  84. Ja też bardzo proszę o przesłanie :)
    eweina_rybaczek@wp.pl - z góry dziękuję! :):*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  85. Witam super zajęcia pomoce bardzo pomyslowe. Jeżeli mogę prosić to na email monza4@op.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  86. Bardzo ciekawe pomysły, w szczególności ćwiczenie z cukierkiem przy wywoływaniu głoski oraz z klamerkami przy ćwiczeniach słuchowych! Jeśli można proszę o przesłanie materiałów. Pozdrawiam i życzę kolejnych pomysłów i sukcesów terapeutycznych! ewelinakryptonite@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  87. Świetne,bardzo proszę o materiały a.siedlarz@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  88. Świetnie. Dokładnie rzetelnie krok po kroku.
    Również poproszę o materiały. anki1803@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  89. Bardzo fajny artykuł. Proszę o materiały bstankiewicz@wp.pl dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  90. Świetne pomysły i pomoce. Chętnie wykorzystam w pracy. Poproszę na jowit@op.pl. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  91. Super artykuł! Trudno niestety z wywoływaniem głoski /K/. Mam nadzieję, że Pani inspiracje mi pomogą :) Bardzo byłabym wdzięczna za przesłanie materiałów.
    janiak.martyna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  92. Rewelacja :) dowód na to, że nie potrzeba nie wiadomo jak wyszukanych, drogich i "przekombinowanych" materiałów do pracy. Bardzo chętnie skorzystam z tych pomocy, jeśli można.
    buetrich@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  93. Dzień dobry, bardzo mnie Pani zainspirowała i uważam, że doskonale Pani ułożyła etapy automatyzacji wraz z pomocami. Czy mogłabym prosić o paczkę materiałów na e-maila? Pozdrawiam, Ania fressa@poczta.fm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  94. Bardzo pomysłowe podejście do tematu, szczególnie podział zajęć - dużo osób zapomina o istocie ćwiczeń słuchu fonemowego. Jeśli mogę, to proszę o przesłanie materiałów na adres: kaja_es@wp.pl Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  95. Świetne pomysły..a karmienie minionka rewelacja..zalaminowane może posłużyć do innych głosek!!! Czy mogłabym prosić taki zestaw na maila?? aga_00@wp.pl
    Z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam..stronka już jest w ulubionych..chętnie będę tu zaglądać po nowe dawki inspiracji;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  96. Przejrzałam Pani stronę i jestem w stanie zdumienia. Jak można w prosty i niezwykle kreatywny sposób stworzyć cuda:) Pani tego dokonała! Dziękuję ,że stworzyła Pani taką stronkę ,z której można korzystać. Dla mnie każda jedna wskazówka jest bezcenna, gdyż zaczynam raczkować w dziedzinie logopedii. Jestem pod wrażeniem Pani kreatywnego podejścia:) Chętnie będę podglądać dalsze Pani kroki. Zarazem poproszę o materiały ,które Pani wykonała do utrwalania głoski [k]:)lenka175@wp.pl życzę dalszych sukcesów i spełniania się w tej pięknej dziedzinie :)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  97. Nie sądziłam, że można tak sprytnie zachęcić dzieciaka do ćwiczeń!!! Podglądanie Pani strony od dzisiaj obowiązkowym zadaniem dla mnie:) Dziękuję za materiały. Pozdrawiam.
    elakarnas@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  98. Terapia logopedyczna czasem bywa ciężka i długa i czasem brak pomysłów. To kolejne ciekawe inspiracje. Chętnie będę zaglądała na pani stronę i podziwiam za dużą kreatywność. Bardzo proszę o wsparcie beja.p@wp.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  99. Coś cudownego... Gratuluję pomysłów i chęci pomagania innym. Jeżeli zechciałaby Pani wesprzeć również mnie, proszę o materiały.
    iza123123@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa - proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  100. Super pomoce super pomysły oby tak dalej, jestem pod wrażeniem Pani pracy tym bardziej że dopiero zaczynam swoją pracę z logopedią. Jesli można poproszę o materiały na meila akamper@wp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  101. Dzień dobry, garść bardzo przydatnych pomocy do utrwalania [k]. Mam nadzieję, że wreszcie uda mi się je wywołać u jednego chłopca, z którym juz trzeci miesiąc ćwiczymy i żaden sposób nie działa. Ani na leżąco, ani z chrupką, ani przytrzymanie szpatułką czy palcem...nic a nic...może ma Pani w "rękawie" jeszcze jakiś pomysł na wywołanie? Będę wdzięczna za odpowiedź i przesłane materiały mariaszyfter@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  102. Bardzie mi niezmiernie miło jeśli, będzie mogła i chciała Pani podzielić się materiałami do kappacyzmu - monik.grzelak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)