niedziela, 8 października 2017

Szarlotka z połówkami jabłek.


Zainspirowana wpisami w grupie na FB
postanowiłam zrobić po raz pierwszy
 szarlotkę z połówkami jabłek.



Robi się szybko i łatwo.

Składniki:

2, 5 szklanki mąki,
1 kostka masła lub margaryny
2 łyżki cukru pudru
2 łyżki cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 jajko
150 g serka homogenizownaego waniliowego 

i jeszcze:

9 średniej wielkości jabłek,
1 łyżka śmietany 18%
szklanka cukru pudru

Ze składników zagnieść elastyczne ciasto. Podzielić na dwie części.

Blaszkę wysmarować tłuszczem 
(ja smaruję tym, co zostało na papierku od margaryny)
Jedną częścią wylepić blaszkę.

Na ciasto wyłożyć obrane, przekrojone i wydrążone jabłka.


Drugą część ciasta rozwałkować
 (do wałkowania podsypać mąką - wałkuje się świetnie)
 i przenieść na jabłka.
(zabrakło mi kawałek ciasta, sztukowałam, ale to nic)


Ciasto wstawić do nagrzanego piekarnik i piec 40 min w 175 stopni
Pieczemy do zrumienienia.


Cukier puder ucieramy ze śmietaną.
Takim lukrem smarujemy gorące ciasto i czekamy aż wystygnie.


My czekamy ;-)

W domu pachnie cudnie.

Pokrojona ;-)





PS. Z perspektywy czasu: posypałabym jabłka cynamonem.
Nie było go w przepisie. Nastepnym razem spróbuję ;-)

13 komentarzy:

  1. Powiedz mi, czy piekłaś grzałka góra/dół, czy z termoobiegiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Termoobieg ;-) ale góra-dół (jak ktoś nie ma termoobiegu) też wyjdzie.

      Usuń
    2. Mam, ale wolę góra/dół :-)

      Usuń
  2. Coś cudnego! Upiekłam i jest wspaniałe!!!! Dzięki Ada!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze piekę, ale dodałam duuużo cynamonu i karmel. Zobaczymy co z tego wyjdzie ��

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna szarlotka, dzięki za przepis. Każdy kto spróbuje prosi o dokładkę i przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjne ciasto. Pysznr, szybkie i zawsze wychodzi, co w moim przypadku nie jest takie oczywiste:) Ma jedną wadę- szybko znika. Dziękuję za inspiracje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)