sobota, 29 sierpnia 2015

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem


Zostałam obdarowana skrzynką śliwek,
a że dziś sobota - czas na kolejną próbę mojego miksera.

Tym razem użyłam mieszadła - hak.


Rewelacja - kruche ciasto zagniotło się samo -
 wystarczylo tylko lekko dognieść dłońmi.

Wyszukiwarka długo kazała mi przebierać wśród "ciasto ze śliwkami".
Szukałam czegoś idealnego dla moich domowników,
czyli: słodko, mokro, dużo ;-)

I znalazłam.

"kruche ciasto ze śliwkami i budyniem"


Przepis pochodzi z tej strony:

Składniki:

500g mąki
2 jajka
3 żółtka
200g masła
1 szklanka cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenie
2 szczypty soli
2 łyżki kaszy manny
700g śliwek węgierek
cynamon do smaku

masa budyniowa 

 2 budynie śmietankowe + 4 łyżki cukru + 3 szklanki mleka

Składniki na ciasto (poza manną i śliwkami) zagnieść. 
Podzielić na dwie części (60% i 40%).

Schłodzić w lodówce. (mniejszą porcję zamrozić).
Śliwki wypestokować i  pokroić na ćwiartki.
Dno blaski wyłożyć papierem do pieczenia.
Większą częścią ciasta wylepić dni formy i posypać manną.
Gęsto poukładać śliwki,  posypać cynamonem. 

Ugotować budyń.
Gorący budyń wylać na śliwki. Rozprowadzić równo na owocach.

Drugą część ciasta zetrzeć na tarce, na grubych oczkach.

Ciasto piec w 180C ok. 35 minut (z termoobiegiem) lub 50 minut bez termoobiegu.

Wystudzić.

Włożyć na kilka godzin do lodówki, by masa ładnie się ścięła.


Jest pyszne: słodkie, mokre i dużo ;-)



Niniejszym sezon na ciasta ze śliwkami uważam za rozpoczęty ;-)


7 komentarzy:

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)