sobota, 30 września 2017

Kostki do chłodzenia napojów w terapii ;-)


Kostki do chłodzenia napojów to taki wdzięczny materiał.

Można chłodzić nimi naprawdę schładzać napoje
wkładając je do zamrażarki, a potem do kubka z napojem.

Można jednak wykorzystać je lepiej - w terapii :-)

Oto kilka moich pomysłów.

1. Układanki lewopółkulowe.

Na pierwszy rzut poszły układanki.
O samych układankach warto poczytać tu


Przygotowałam zestaw łatwiejszych i trudniejszych kart.
Na zdjęciu kilka z nich.


W czasie ćwiczenia dziecko otrzymuje jedną kartę.

(tu będzie fotka)

To świetne ćwiczenie.
Kostki mogą być mrożone - np. jeden kolor ;-)
Dojdzie nam wtedy ćwiczenie polisensoryczne.

2. Czytamy sylabami.

O pomocy, którą wykorzystuję do tego ćwiczenia pisałam tu.

Zbudowałam z klocków lego kolejny szablon do układania. 

W mojej pracy to ważne, by elementy nie przemieszczały się.
Moje dzieci mają często problem z małą motoryką, 
często przesuwają ułożone już elementy.

Szablon pozwala na stabilizację w przestrzeni.

Na kostkach napisałam markerem litery potrzebne do wyrazów, 
które znajdują się w materiale wyrazowym.

Zakupiłam trzy opakowania kostek
 - wystarczyło mi niebieskich na spółgłoski i różowych na samogłoski.




Dziecko otrzymuje kartę. 


Mam dwa warianty tej gry:

1. Dziecko widzi podpisy, ustala, który jest prawdziwy i wyszukuje potrzebne litery.

2. Zakrywamy podpis i dziecko układa litery wysłuchując ich kolejność.
(trudniejsze, ale świetnie ćwiczy słuch fonemowy)



3. Piramida - czyli ćwicznie koncentracji i małej motoryki.

Można budować z kostek piramidę, ale trzeba pamiętać, 
że kostka ma zgrzewany bok i on musi być (podczas układania) z tyłu,
 bo jeśli będzie u góry - kostki będą się przesuwały.







4. Klasyfikacja według jednej cechy - koloru.

Odwracam plansze układanek lewopółkulowych.
Oznaczam jedną kostką. 
Zadaniem dziecka jest wybrać kolor wskazany przez kostkę
i ułożyć na kartce wszystkie kostki tego koloru.
Pracujemy nad jednym kolorem. Gdy skończymy wybieramy kolejny.





Wariant trudniejszy:

Rozkładamy od razu 4 kartki, oznaczamy każdą innym kolorem. 
Sięgamy do pudełka po kostkę i zastanawiamy się, 
na którą kartkę musimy ją położyć - czyli gdzie ona pasuje.

Wykonane zadanie wygląda tak:


5. Przenoszenie
czyli ćwiczenia małej motoryki

Szczypcami przenosimy kostki na właściwe miejsce.


Moje dzieci przenoszą do silikonowych foremek na muffinki,
ale można wykorzystać wszystko, co macie.


Jeśli chcecie utrudnić zadanie - kilka kostek można zamrozić. 
Zmieni się ich ciężar, a co za tym idzie - trzeba będzie je mocniej złapać.

(tu będzie zdjęcie)

6. Kodowanie

 Za pomocą kostek można jeszcze kodować. 
Opracowuję teraz swoje plansze,
ale dla zrozumienia podsyłam zdjęcie 
wyszperane dawno temu w przestrzeni Internetu:


Może wiecie, gdzie kupić takie domki? 
Kojarzę je, ale nie umiem znaleźć.


Moje kostki i szablony do układania mieszczą się w takim pudełku ;-)



Dla wytrwałych czytelników/czytelniczek niespodzianka.

Zostawiając dobre słowo w komentarzu i adres e-mail
można zdobyć:
-  zestaw kart do czytania,
-  oraz plansze układanek półkulowych.

Chcecie?

PS. Kostki musicie zakupić we włanym zakresie
 (w PEPCO 1 opakowanie (18 kostek) kosztuje teraz 3,99zł)



111 komentarzy:

  1. Świetne :) Gratuluję pomysłu :)) chcemy!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie, kolorowo, szeregowo i porządnie :) super !
    chętnie skorzystam :) marencja.j@wp.pl
    JolaJ

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne pomysły. Chętnie wypróbujemy: chanel98@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie prosimy 😉 kostki już mamy 😉
    krystyna.barutowicz@wp.pl

    😙😚

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam te.kostki. Dzieci też. Będę wdzięczna za szablony. annawarda@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Kostki już mam. Chętnie wykorzystam również Pani pomysły. Pozdrawiam medlein@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysły! Chętnie wykorzystam szablony �� furmaniak.katarzyna@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Kreatywne wykorzystanie zwykłych przedmiotow- kostki już mam.Inspirujący blog. Poproszę kejsi_555@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo doceniam kreatywność i wykorzystanie tych samych pomocy do różnych ćwiczeń. Chętnie skorzystam z pomysłów ma.chwiejczak@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny pomysł :-) , wszystko jest bardzo ciekawe :-) i wszystko do wykorzystania. Dziękuję za informację gdzie mogę kupić kostki bo widziałam je wcześniej a nie wiedziałam gdzie zakupić :-) martusia291@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję inwencji twórczej i podziwiam. Bardzo chetnie poćwiczę w ten sposob z moją czteroletnią córeczką. jwieczorek11@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Kostki juz mamy, poprosimy o te cudowne karty �� dluga19@op.pl
    Dziękujemy

    OdpowiedzUsuń
  13. Kostki od dawna mamy, do tej pory układaliśmy tylko piramidy i segregowaliśmy wg kolorów. Pani zdradziła świetne kolejne pomysły. Mogłabym prosić o plansze? sabina_steuer@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluje kreatywności! Bardzo inspirujące zabawy!
    harczenko@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe pomysły na wykorzystanie kostek.Chetnie z nich skorzystam. Poproszę o karty martyna.zimmer@wp.eu

    OdpowiedzUsuń
  16. Super. Kostki zakupilam wczesniej tez z myślą o terapii. Takie zbo.... zawodowe oczywisnie pozytywne. Chetnie skorzystam z Pani pomyslu.koziki@interia.pl Domki o ktore Pani pyta myślę ze widzialam kiedys w stokrotce i byly w nich groszki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-) Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
    2. Przegladam pocztę i niestety nie mam wiadomosci. Myslalam ze pezez przypadek usunelam ale przejrzalam kosz i nie znalazlam maila. Jesli to nie klopot to poproszę koziki@interia.pl Pozdrawiam

      Usuń
    3. Wysłałam po raz drugi. Proszę dać znać, czy dotrało.

      Usuń
    4. Tak już jest. Dziękuję.

      Usuń
  17. super pomysł;) poproszę o przesłanie:) krzyzyki2@wp.pl dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak tylko znajdę jutro czas, biegnę po kostki:) ... kaliszlogopedia@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł. Proszę o przesłanie. ewelinazs2@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Super pomysły! Akurat kostki kupiłam wczoraj - idealnie! Proszę o przesłanie. monika.ogrodniczak@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne kreatywne wykorzystanie!:) kostki kupione, proszę o przesłanie materiałów:) na adres annaleczkowska.90@wp.pl <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Czysta inspiracja :D super pomysł!
    bardzo proszę o przesłanie materiałów mowaodnowa@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastyczny pomysł, dzisiaj zakupiłam kostki :-). Chętnie skorzystam z przygotowanych przez Panią materiałów. Z góry dziękuję Dagmara - daga.g@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Super pomysł. kostki dziś kupione. Jeśli mogę to proszę o przesłanie materiałów.Dziękuję motylek102@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetne pomysły i piękne wykonanie.
    Napewno skorzystam z Pani pomysłów, bo kostki już zakupiłam.
    Zaczynam pracę z dziećmi więc każde urozmaicenie się przyda.
    malwinawasilewska82@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Super pomysły! Moja dzidzia jeszcze mała, ale już teraz zacznę poszukiwać tych kostek! Ciekawe kiedy córka się nimi zainteresuje ;)
    Pozdrawiam angelina_93@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Zaraża Pani pasją i świetnymi pomysłami, jak zawsze :) Ja kostki wykorzystuje też na zajęciach z języka angielskiego z maluchami. Coś w nich jest takiego, że dzieci je uwielbiają:)
    patrycja_kurzeja@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  28. Pani Adrianno, kostki zakupiłam. Pomysł jest świetny. Nie ukrywam, że czerpię z Pani bloga mnóstwo pomysłów. Proszę o materiały:) Pozdrawiam Dorota

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję za świetne pomysły. Skorzystam w pracy terapeutycznej z Pani zabaw lewopółkulowych i logopedycznych. Serdecznie pozdrawiam życząc rozwijania pasji.
    luczak.izabela@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam serdecznie, świetny pomysł. Właśnie zdałam sobie sprawę, że chyba nie ma artykułu na Pani blogu pod którym nie chciałabym zostawić komentarza ;) Proszę o materiały natalia.maslowska@op.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Kupiłam już kostki (dwa komplety). Mój mały brat jest zachwycony zabawą nimi :) Świetny pomysł jest z tymi okienkami z klocków lego - to rzeczywiście ułatwia dzieciom zadanie :)
    Mogłabym prosić o podesłanie materiałów?
    palowcza@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  32. Świetne pomysły :) poproszę :) sabina.biskup@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  33. Dopiero trafiłam na Pani stronę i to jest to, czego szukałam. Brawo za pomysły! martyna_felczak@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  34. Od gumek dotarłam do kostek 😄 dużo u Pani świetnych pomysłów! Kostki kupiłam jakiś czas temu,ale nie widziałam aż tylu ich zastosowań...skorzystam, dzieciom na pewno przypadną do gustu takie zabawy ☺
    Jeśli można to i ja poproszę o karty
    komorzyckaanna@gmail.com
    Pozdrawiam i życzę dużo dobrego ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  35. Kupiłam jedno opakowanie myśląc, że jakoś je wykorzystam, a teraz po Pani pomysłach chyba muszę iść po kolejne :)
    Będę wdzięczna za karty, abujnowska94@wp.pl
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  36. Jestem zachwycona stroną oraz pomysłami. Zapowiada się ciekawa lektura. Bardzo proszę o pomoce na maila Andrejczuk.paulina@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Super pomysł :D jestem chętna na zestaw kart oraz plansze! Z góry dziękuję monika.logopeda@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Super zadanie do ćwiczenia głoskowania:) poproszę zestaw kart oraz plansze (a.latos@op.pl).
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Brawo za rewelacyjny pomysł!Poproszę zestaw kart i plansze. Dziękuję:) karolinatomaszewska@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję pomysłu, z chęcią wykorzystam w swojej pracy :) Będę wdzięczna za karty. Pozdrawiam dagmarapcj@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Świetne pomysły. Na pewno wykorzystam. Poproszę o karty pracy asiaspec@vp.pl
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  42. Mam te kostki, ale nie miałam na nie aż tak wielu pomysłów, gratuluję kreatywności! �� Jeśli można, to poproszę plansze ola.pasierb@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre pomysły. Myślę, że częściej będę zaglądać na Pani bloga. Pozdrawiam i życzę sukcesów. �� karolina.ptasinska@onet.pl

      Usuń
    2. Dziękuję ;-) Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  43. Pierwszy raz wpadłam na Pani bloga i napewno nie ostatni. Extra pomysły. Pozdrawiam
    oladuda@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  44. Super pomysły, jesli można prosić o plansze to będę wdzięczna dorfi15@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Przechodziłam w Pepco obok tych kostek z 10 razy... teraz już wiem, że je kupię :) świetne pomysły!
    agnieszka_cuper@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Świetne pomysły! Nie pomyslalabym że z takich kostek tyle rzeczy można ćwiczyć <3 Jeśli mogę to również poproszę iwonadolnicka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Fajne pomysły do wykorzystania. Proszę o pomoce dorkagaj@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. Podziwiam Pani kreatywność i wysiłek wkładany w przygotowywanie pomocy...i.janus@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo fajne pomysły. Chętnie skorzystam - proszę o szablony
    monika.jakubek@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  50. Super pomysł !!! Bardzo bym prosiła o przesłanie martawielgolewska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  51. Ja również poproszę o materiały bo są rewelacyjne drapizenica@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo inspirujące. Dziękuję za pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  53. Niby zwykłe kostki a ile zastosowań. Świetny pomysł. Poproszę o materiały ziolkowskaanna90@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  54. Świetny pomysł :) Poproszę materiały asia.kloszewska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)