niedziela, 20 sierpnia 2017

Czytanie sylabami :-)



O nauce czytania pisałam już kilka razy.

Wydawać by się mogło, że mam mnóstwo pomocy do nauki czytania,
 ale ciągle robię nowe, by urozmaicić materiał do ćwiczeń.
Moi podopieczni potrzebują czytelnych pomocy.

Tym razem przygotowałam materiał do treningu czytania.

Mamy 18 wyrazów. 
Każdy składa się z dwóch sylab otwartych
(spółgłoska+samogłoska).

Moje karty są zalaminowany.

Przebieg ćwiczenia:

- kładę przed dzieckiem kartę. 
- omawiamy rysunek (przy okazji ćwicząc mowę zdaniową i korzystanie z wiedzy)
- markerem do tablic suchościeralnych zaznaczam sylaby:

 - możesz zaznaczyć jak chcesz:

tak:


tak:



albo edytować materiał przed wydrukiem 
i zaznaczyć jedna sylabę innym kolorem, czyli tak:


 - zadaniem dziecka jest dokonać właściwej analizy słuchowej 
 - i zaznaczyć klamerką właściwy podpis do obrazka.


Wyraz zostały dobrane tak,
by wykluczyć "zgadywanie" na podstawie pierwszych liter.

Do sprawdzenia poprawności wykonanego zadania służą
etykietki z prawidłowym podpisem i ilustracją:

(

Materiał może Wam się częściowo kojarzyć - był już w innych pomocach, 
ale teraz jest wzbogacony o nowe, potrzebne wyrazy. 
Ilustracje pochodzą z Internetu, bez oznaczeń licencyjnych.







Moje dzieci bardzo lubią takie zajęcia ;-)

PS. Ten materiał nie jest jeszcze dostepny w wersji do wysyłki.
Jesli będzie - napiszę ;-)

5 komentarzy:

  1. Świetny pomysł, mam dzieciaki, które zamiast czytać, próbują zgadywać wyraz.
    kasperek_30@go2.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna pomoc do nauki czytania! Jeśli mogę prosić o przesłanie, będę bardzo wdzięczna :) monikakutyla93@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. suuuuper poproszę sleczka.beata@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne, w sam raz dla naszego buntownika :) Poproszę ::)) katarzynasobieraj86@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli jest możliwoa wysłka, to bardzo proszę kalaphonia@gmail.com Pozdrawiam Kasia

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)