niedziela, 19 lutego 2017

Ćwiczymy ze Stkieezami ;-)


Urocze, miękkię, barwne, tematyczne - to opis nowych stikeezów dołączanych do zakupów w LIDL`u.
Dzieci je uwielbiają, więc trzeba było wykorzystać je w pracy.

Weszłam w posiadanie kilku sztuk i na szybko powstała prosta pomoc.



Nasze kolorowe przyssawki ćwiczą:

- percepcję wzrokową: - układamy wg konkretnego wzoru,
- małą motorykę: przyssawki trzeba przykleić i potem odkleić,
- sekwencję (do tego potrzebne są powtarzające się figurki),
- słuch fonemowy.

Trochę się namęczyłam ze zrobieniem zdjęć, muszę je poprawić.

Na początek układaliśmy wg wzoru.





Nasza zabawa to ćwiczenia propriopercepcji czyli czucia głębokiego 
(dzięki sile potrzebnej do odczepiania przyssawek).
 O czuciu głębokim możemy poczytać tu.

Następnie układaliśmy sekwencje, tzn... taki rytmiczny początek sekwencji ;-) 
Tu przydają się zapasowe, powtarzające się figurki)


Ostatnim zadaniem było wysłuchanie pierwszej głoski w wyrazie
 i przyklejenie jej pod nad właściwą literą.


Pierwsze na karcie pojawiły się truskawki ;-)


Druga  - papryka.


Trzecia - dynia.


Czwarta - pomarańcza.


Poprawność zadania sprawdzaliśmy przy pomocy karty kontrolnej.



Nie wiem, czy wiecie, ale w promocji LIDL`można zdobyć 24 figurki. Można je też zakupić na Allegro wpisując w wyszukiwarkę słowa "stikeez LIDL".

Zakupiłam cały komplet i gdy tylko dotrą dopracuję resztę zdjęć i kart.

Ależ to będzie fajny materiał do wakacyjno-jesiennych tematów o zapasach na zimę i przetworach.

PS. Brokuły dotarły do nas po południu, więc nie ma ich na zdjęciach, ale niedługo będą. Tyle mamy na razie ;-)



Jeśli zainspirowała Cię moja pomoc do stworzenia swojej - powiedz mi o tym w komentarzu. 

Jeśli masz figurki, które pasują do moich kart - chętnie podzielę się materiałem obrazkowym - zostaw komentarz i adres. 

To dopiero początek zabawy ze stikeezami. 
Mam w głowie jeszcze inne pomysły na zastosowanie tych figurek ;-)
 Zaglądaj.

2 komentarze:

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)