Smerfy to taki wdzięczny temat do pracy.
Zwłaszcza teraz, gdy w sklepach LIDL jest promocja.
Sama figurka z przyssawką pomaga ćwiczyć małą motorykę
(trzeba je przyklejać/odklejać - czyli ćwiczymy uchwyt i czucie głębokie (regulowanie siły).
Weszłam w posiadanie sporej gromadki Smerfów
i wymyśliłam w jaki sposób te urocze figurki pomogą mi w pracy.
Dzieci bardzo lubią wszelkie akcje promocyjne z marketów ;-)
Zapraszam do inspiracji ;-)
1. Układanie według wzoru:
- wydrukowałam i zalaminowałam karty z postaciami Smerfów.
- układam przed dzieckiem w rzędzie kilka kart - dziecko odszukuje takie same.
- można pracować na zestawie: karta - figurka, lub karta-karta. Ten pierwszy zestaw jest trudniejszy (przechodzimy od wymiaru 2D do wymaru 3D - nie każde dziecko potrafi).
2. Układanki lewopółkulowe
- opracowałam kartę wzoru (9 postaci Smerfów),
- opracowałam szablon do układania.
- kładę przed dzieckiem wzór i szablon plus figurki/karty (zależy na jakim etapie rozwoju jest dziecko)
- dziecko - linia po linii (od lewej do prawej) uzupełnia szablon wg wzoru,
- może uzupełniać kartami (będą przyklejane na rzep), może przystawiać figurkę,
- o istocie układanek lewopółkulowych warto poczytać tu.
Jeden mój Smyk woli położenie wzoru z lewej...
Inni - wzór u góry.
Na zdjęciach brak po jednej figruce, ale gdy pracujemy musimy mieć wszystkie.
Moje oczywiście są kompletne do pracy.
To samo ćwiczenie możemy wykonać kartami (nie figurkami).
3. Sekwencje
- z kart użytych w Ćwiczeniu 1 i 2 układam sekwencję (wzór powtarzalny, rytmiczny)
- dziecko układa wg podanego wzoru (tu pracujemy kartami, chyba, że mamy wielokrotność figurek)
4. Czytanie ze zrozumieniem
- przygotowałam dwie karty z prostymi zdaniami opisującymi wygląd Smerfa.
- zadaniem dziecka jest odczytać zdanie, wyszukać właściwą figurkę i przykleić ją obok zdania.
5. Automatyzacja głosek syczacych w zdaniach
- na potrzeby terapii sygmatyzmu przygotowałam prostą grę utrwalająca głoski syczące.
- Zasada jest prosta - przesuwamy Smerfa po planszy na pudełku - dziecko losuje zdanie.
- jeśli dziecko potrafi - odczytuje, jeśli nie - czytam ja, dziecko powtarza.
- wykonuje polecenie czyli odkłada zdanie albo do wioski albo do lasu (wg obrazka na pasku ze zdaniem)
Do gry używam spreparowanej kostki z oczkami 1,2,3,1,2,3 zamiast 1,2,3,4,5,6,
To mój pomysł na zajęcia z moimi dziećmi.
Jeśli Ci się podoba - napisz mi o tym w komentarzu.
Wszystkie ilustracje pochodzą ze strony LIDL.
Podoba mi się :)
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję <3
Usuń