niedziela, 22 października 2017

25 października - Dzień Kundelka :-)


Nadchodzi urocze święto. 

Dzień Kundelka ;-)



Jak wiecie  - ponad wszystko lubię ćwiczenia 
w rozumieniu mowy oraz
 ćwiczenia w bogaceniu słownika czynnego i biernego

Do zajęć w tym tygodniu przygotowałam pomoc.
Nie jest moja - wyszperałam ją w przestrzeniach Internetu, 
ale od razu trafiła do mojego serca.

O psich sercach trzeba mówić dużo :-)

Oprócz ćwiczeń czysto technicznych 
(gimnastyka aparatu mowy, oddychanie, fonacja, ćwiczenia konkretnej głoski)
w tym tygodniu będę rozmawiała o psach.

Wydrukowałam karty, podkleiłam kartonem, zalaminowałam.

Przebieg ćwiczenia:

1. Rozkładamy ilustracje;

2. Rozmawiamy o tym, co dzieje się na ilustracji;

3. Wskazuję na szczegóły istotne 
(woda, śnieg, kaganiec, kamizelka, biała laska);

4. Odczytuję etykiety z podpisami 
(większość moich podopiecznych nie czyta jeszcze);

5. Zastanawiamy się z dzieckiem do której ilustracji pasuje podpis;

6. Etykietujemy obrazki - czyli dokładamy podpisy do ilustracji;



7. Kładę przed dzieckiem dwie plansze z ilustracjami i planszę z etykietami;







8. Dziecko wycina etykiety (albo pomagam, albo wycinam)

9. Jeśli potrafi czytać - odczytuje podpisy i podpisuje obrazki
(pomagając sobie ułożonym wcześniej materiałem)

Etykiety może też przykleić pod obrazkiem (słowa są długie o trudne)

10. Jeśli dziecko nie czyta jeszcze - odczytuję ja, a dziecko ćwicząc tożsamości literowe 
(porównywanie napisów) szuka takich samych podpisów i nakleja na kartę pracy.

Prawda, że świetny materiał?


Nie jest mój, jest dostepny w Internecie.
Możliwe, że go znasz.

Jeśli nie masz czasu szukać, zostaw dobre słowo i adres, 
a trzy karty pracy trafią do Twojej skrzynki.
(karty pracy w formacie A4 -
 znacznie lepszej rozdzielczości niż te wrzucone na blog)

Dzień Kundelka już w środę.

22 komentarze:

  1. Super waluszko@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, też bardzo lubię ćwiczenia rozumienia mowy i wzbogacania słownictwa, malysa.patrycja92@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo proszę o karty �� patkowskam@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Też poproszę karty :) Z góry dziękuję... super, że Pani się dzieli asia_patka@tlen.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Kradnę!
    Albo może, jeżeli lepsza jakość to poproszę na maila jmszalbot@gmail.com
    Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Super. Uwielbiam Pani materiały. Z góry dziękuję pollyanna2@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pomysły znajduję na Pani blogu! Chętnie przygarne i ten :) ilona.k.zukowska@gmail

    OdpowiedzUsuń
  8. jak zwykle bardzo pomysłowe i pomocne dziękuje wioleta.ossowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry materiał. Poproszę. kubickaznin@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. poproszę o karty, uwielbiam je :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Poproszę o karty, dziękuję, pitergoc@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Poproszę, urocze ewajaninajackowska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)