środa, 1 listopada 2017

Wariacje gołąbkowe ;-)


Zainspirowana postem w grupie na FB debiutuję dziś w wariacjach gołąbkowych.

Składniki:
- płaska kapusta,
- 0,5 kg mięsa mielonego (u mnie z indyka)
- jajko
- 100 g surowego ryżu,
- pół bułki namoczonej w mleku
- kilka pasków boczku (mój - z Biedronki),

- przecier pomidorowy, sól, pieprz, bazylia, kminek, śmietana


Przygotowanie:
- mięso, jajko, odciśniętą bułkę (namoczoną w mleku), sól, pieprz, surowy ryż - wszystko razem wymieszać na jednolitą masę.



- wyciąć głąb z kapusty, zdjąć z kapusty około 12 liści (wcześniej trzymam przez chwilę kapustę w gorącej wodzie (garnek przykryty pokrywką);

- zawijać porcje mięsa w liście, owijać paskiem boczku;

- na dnie naczynia wysypać poszatkowaną kapustę, posypać kminkiem (łatwiej się wówczas trawi kapusta);



- poukładać gołąbki,


- w garnku przygtować sos: przecier, sól, pieprz, bazylia - zagotować (ja przygotowuję go z wody od przygotowania liści);

- zalać sosem gołąbki;



- przykryć, wstawić do nagrzanego piekarnika;

- piec 90 minut w 180 stopni - lub do miękkości kapusty. Ryż się i tak dogotuje.

- sos przelać do garnuszka, zabielić śmietaną, zblendować.

Podawać z ziemniakami.

Smacznego  ;-)

2 komentarze:

  1. Dawno mnie na blogu nie było. A teraz za to mam co czytać i analizować.
    Osobiście bardzo również doceniam wątek kulinarny, a powyższe gołąbki idą w tym tygodniu na plan pierwszy.
    Fajnie, że pokazujesz teź tę codzienność.
    Pozdrawiam
    Marianna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)