sobota, 3 lutego 2018

Lubicie pizzę? Ćwiczenia w bogaceniu słownika i nie tylko....


Przymierzałam się od dawna i  w końcu nadszedł czas ;-)

Pizza powstała z tego tutorialu z niewielkimi mdyfikacjami.

Uszyta z filcu.
Wyprodukowanie jej zajęło mi klika letnich wieczorów, 
ale jest dokładnie taka, jaką chciałam mieć.

Szyta ręcznie. Z dbałością o detale - taka niemal prawdziwa.

Pierwsze zakupiłam pudełko. 
Chciałam, by była dokładnie takiego rozmiaru.

Powstawała.

Najpierw ciasto, potem sosy a potem produkty.

I oto jest - moja pizza ;-)
Najlepsza z najlepszych;-)

Powstawała etapami. Pierwsze było ciasto ;-)



Potem docięłam dodatki ;-)


I zaczęło się obszywanie i formowanie elementów ;-)


Pojawiały sie niemal każdego dnia - taka odskocznia od pracy i trosk.



I oto jest gotowa. 

Przedstawiam Wam moją pizzę ;-) 

- pojedyncza część ciasta,


- sos keczupowy,


- ser 


- pieczarka, 



- cebula,


- plasterek salami,


- zielona papryka,


- pomidor,


- plasterek sera,


- ogórek,



Do gotowych elementów mam kartę pracy.

Pizza otrzymała nazwę "Logos".

Jej zadanie to:

- ćwiczenie małej motoryki,

- bogacenie słownika czynnego i biernego,

- klasyfikacja wg jednej cechy: taki sam, 
(może byc wg przepisu, koloru, wyrazów z określoną głoską)

- przeliczanie w zakresie 5
 (można więcej, ale trzeba mieć więcej elementów);

Pizza LOGOS zawiera wszystkie składniki,




ale zadaniem mojej pizzy jest również automatyzacja głosek,

 więc w karcie jest jeszcze
 PIZZA "ERKA"



i PIZZA  'ESKA",



które w składzie mają produkty, zawierające
w nazwie ćwiczoną głoskę.


Pisakiem do tablic (suchościeralnym) zapisujemy na karcie
 ilość produktów potrzebnych do zmontowania kawałka pizzy.



Na zdjęciu - po wykonaniu zadania praca wg własnego pomysłu ;-)




Zapraszam na pizzę ;-)




Nic ja na to nie poradzę, że tematyka zajęć w Pracowni 
kręci się głównie wokół jedzenia ;-).

Miło  mi bedzie, gdy zostawisz dobre słowo ;-)
Mogę podzielić się kartami pracy ;-)
Zrobisz sobie pizzę z papieru, albo uszyjesz swoją ;-)





13 komentarzy:

  1. Wspaniała sprawa :) naprawdę podziwiam Panią za chęć tworzenia i kreatywność, która moim zdaniem jest kluczowa w pracy logopedy :) Najsedrdeczniej pozdrawiam i oczywiście będę bardzo wdzięczna za podzielenie się kartami pracy :) mój email: angelikastepien283@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa. Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  2. Meeega! Wspaniała, uniwersalna pomoc. Podziwiam zdolności i kreatywność.

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczna:) wszytko tak pięknie dopracowane w najmniejszym szczególe, wygląda wspaniale:)pomysł na utrwalenie "r" jest niepowtarzalny!!! jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trafiłam na Pani bloga i jestem zachwycona! Zazdroszczę kreatywności i zdolności :)
    Wprawdzie jestem jeszcze na studiach, ale powoli zaczynam tworzyć pomoce do przyszłej pracy, stąd pytanie, czy nie ma Pani nic przeciwko jeśli 'ściągnęłabym' kilka pomysłów?
    Będę wdzięczna jeśli Pani podzieli się kartami pracy, mój e-mail: k.kinga.96@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Po prostu brak mi słów... co za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowa ta pizza, zakochałam się w niej :)
    Ta dbalość o szczegóły, cudna jest. Pozwole sobie podkradnąć pomysł za jakiś długi czas :) jak podrośnie maluszek, do kolejnej "książeczki" albo do zabawy, bo kto nie lubi dobrej domowej pizzy? :) Nie omieszkam wówczas sie pochwalić.
    Jeszcze jednej nie skończyłam a wybiegam myślami daleko:)



    OdpowiedzUsuń
  7. Ta pizza jest tak cudna, że aż ma się ochotę ją zjeść! A plasterki pomidorków i papryki mnie powaliły!!! Bomba!!! Spróbuję swoich sił i też taką uszyję ;) A karty pracy bardzo mi się do niej przydadzą! Dziękuję i pozdrawiam! arra3@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe,czytelne pomoce, wiele inspiracji.Dziękuję, że dzieli się Pani nimi z zainteresowanymi. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego ��

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudna i pysznie ta pizza wygląda aż zrobiłam się głodna. INSPIRUJĄCO pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. Smaczna pomoc:)
    Poproszę:) aobluska@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję Pani niesamowitej kreatywności i pracowitości! Pizza w Pani wykonaniu godna podziwu. Wspaniałe dopracowanie szczegółów! Cóż za inspiracja! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, nie wiem jak to możliwe, że dopiero teraz trafiłam na Pani bloga. To co Pani robi, to dla mnie wielkie wow 👍😄jestem pod ogromnym wrażeniem. Czy byłaby możliwość otrzymania tych cudownych kart do serwowania pizzy? Mój e-mail: agnieszka_bryla@op.pl. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)