niedziela, 18 lutego 2018

Budujemy okna - Kolorowy kod - czyli układanka logiczna.



Niezwykła układanka. 
Uwielbiam takie pomoce.


Po raz pierwszy widziałam ją w akcji kilka lat temu, 
ale nie zapisałam sobie żadnych namiaròw i to był błąd.

Na tę trafiłam przypadkiem przeszukując wirtualną przestrzeń.

Gdy tylko przyszła ujęła moje serce oraz serca moich podopiecznych
 i rodziny.

Pierwszy testował ją Jędruś. 
Zadanie jest proste - ułóż zgodnie z obrazkiem.

No to układał.


I wydawało mu się, że dobrze ułożył. 

(Na zdjęciu u góry widać płytki w rączkach Jędrka - ułożone były odwrotnie).

Gdy poprosiłam o porówanie ze wzorem szybko odkrył błąd.




Kolejno ułożył za pierwszy podejściem 30 zadań ze 100 w książeczce.

Owszem zdarzały się pomyłki, odwrócenia elementów, 
ale szybko odkrywał błędy i poprawiał.


Do tej gry przydaje się dobra orientacja w przestrzeni, 
ale też gra świetnie ją ćwiczy.

Potem do akcji wkroczyła reszta rodziny, czyli siostra i tata. 


Gra składa się z podstawy, książeczki z wzorami
 i 20 płytek z kolorowymi figurami.



Największe zdziwienie budzi ilustracja z błękitnym kółkiem 
- da się ułożyć, ale kto zgadnie z których płytek?



Świetna gra dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Ostatnie schematy buduje się z pięciu płytek.

W książeczce są też podpowiedzi, które płytki biorą udział w zadaniu,
wraz z kolejnością ich ułożenia, 
ale my nie korzystamy z podpowiedzi.

Naprawdę dobra pomoc. 
Polecam.




2 komentarze:

  1. W Polsce ta łamigłówka jest sprzedawana jako "Kolorowy kod". Tez nam się podoba (recenzje w Bajdocji) :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)