sobota, 19 marca 2016

"Uparty jak osioł" - wymuszanie wyrazu kontekstem zdaniowym. część II


Moja pacjentka z afazją jest bardzo ciekawa nowego materiału.
Nieustannie tworzę nowe pomoce do pracy z nią.
Znamy się już dość długo, wystarczająco długo, by wiedzieć co lubi,
ale i z czym ma największe problemy.


Sposób prowadzanie zajęć 
z wykorzystaniem moich pomocy znajdziesz tu.

Dziś kolejne związki frazeologiczne.

Będziemy ćwiczyć wyrazy: 
beczka, burak, mrówka, mysz, osioł, paw, świnia, wilk.

Nazywamy sobie wyświetlane na tablecie pojedyncze ilustracje:


Generalnie - ciężko nam idzie, podpowiadam pierwszą głoskę, sylabę.

Kiedy poznamy materiał do pracy zaczynamy czytać podpisy pod
wyświetlonym na tablecie związkiem frazeologicznym.

Dodatkowo mam wydrukowane i zalaminowane ilustracje
 z I części ćwiczenia.

Zadaniem p. M. jest dokończenie zdania konkretnym wyrazem.
Jeśli nadal występuje trudność odsłaniam podpis z ilustracji na stole.


To jest mój pomysł na pracę z konkretnym pacjentem.
Oznacza to, że Twój pacjent
 może pracować na takim materiale inaczej,
ale może szukasz inspiracji?

5 komentarzy:

  1. Świetny blog. Wiele pomysłów i inspiracji do prowadzenia zajęć. Dziękuję za pomoce. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło. Cieszę się, że mogę być inspiracją do pracy. Pozdrawiam serdecznie ;-)

      Usuń
  2. wspaniałe pomoce ewa_kurczyk@02.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł!logopeda_nowysacz@onet.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)