Pomoc wykonana tym razem w duecie - stojak jest autorstwa mojego męża.
Obrazki pochodzą z "Od obrazka do słowa" - H. Rodak.
Skopiowałam obrazki, wycięłam, zalaminowałam.
J. zrobił stojak na pranie.
Do kompletu zakupiłam w sklepie chińskim maleńkie, ale bardzo trwałe klamerki.
Przebieg ćwiczenia:
1. Rozkładamy przed dzieckiem obrazki na kartkonikach.
2. Pamiętając o poprawnej artykulacji nazywamy z dzieckiem obrazki rozmawiając o tym kto nosi, czy lubi, czy ma dzis ubrane itp.
3 Prosimy, by dziecko samo nazywało i słuchamy jak samo nazywa (u mnie jest to zawsze z kontrolą wzrokową w lustrze).
3. Dziecko dostaje obrazki wycięte (zalaminowane).
4. Rozkładając je nad wcześniejszymi obrazkami nazywa je.
5. Kolejnym etapem jest ułożenie (nałożenie) wyciętych ubrań na tych, które są na kartonikach.
6. Wycięte ubranka zbieramy do pojemnika.
7. Na stole pojawia się stojak na pranie i wiaderko z klamerkami. Mam takie sprytne wiaderko wielkości połowy szklanki ;-)
8. Zadaniem dziecka jest przypięcie ubrania klamerką do linki - czyli klasyczne wieszanie prania - nazywając każde z nich.
9. Sprzątniecie - czyli zdejmujemy ubrania, odkładamy do pojemnika, a klamerki do wiaderka.
10. Karta pracy domowej:
- Wyklaskując (z dzieckiem) wyrazy rysujemy kółka odpowiadające ilości sylab.
- Ćwiczymy słuch fonemowy pytając dziecko, w którym kółku (czyli w której sylabie) moja/jego buzia mówi [s].
- Jeśli dziecko prawidłowo wysłuchuje zaznaczamy tę sylabę uśmiechem (tak zaznaczam ułożenie warg do [s]).
- Zadanie robimy z dzieckiem tanalizując każde słowo, a dziecko w domu ma zaznaczyć [s] w pozostałych pięciu wyrazach.
Jak zrobic stojak ?
OdpowiedzUsuńCzy obrazki sa w wersji dodo druku :-)
Klamerki juz mam :-)
Niestety nie - to obrazki z zestawu Hanny Rodak "Od obrazka do słowa", ale można sobie podobne wyszukać w Internecie, czy gazetkach reklamowych. Udostępniam tylko pomoce opracowane osobiście - z darmowych ilustracji zamieszczanych w Internecie.
Usuń