"Urodziny"
Natchniona przez Smykoterapię przygotowałam nowe karty do pracy.
Nigdy ich nie za dużo, bo dzieciom szybko się "opatrują".
Tym razem Andrea zaprasza na urodziny;-)
Kupuję małe zestawy LEGO dołączone do czasopism, lub książeczek. takie - kilkunastoelementowe. Andrea była niedawno w ... POLO Emotikon wink
Obrazki wyszukane w Interenecie, wydrukowane, zalaminowane, podklejone kolorowym kartonem. Dymki są puste - żeby można było mazakiem do tablic suchościeralnych wpisać potrzebną głoskę.Na fotkach widać [s] i [l].
Oprócz kartoników z laleczkami przygotowujemy obrazki lub słowa zaczynające się określoną sylabą (sala, sandały, sowa, sopel, sukienka, supeł, ser, serwetka, syn, syrop)
Dodatkowo wydrukowana jest karta główna - ułożenie artykulatorów.
Obrazek chłopca z książeczek: Beata Dawczak, Izabela Spychał, ilustr. Krzysztof Spychał.
Andrea zaprasza kolezanki na urodziny:-)
Przebieg ćwiczenia:
1. Wyjmuję elementy laleczki i daję dziecku do zmontowania.
Natchniona przez Smykoterapię przygotowałam nowe karty do pracy.
Nigdy ich nie za dużo, bo dzieciom szybko się "opatrują".
Tym razem Andrea zaprasza na urodziny;-)
Kupuję małe zestawy LEGO dołączone do czasopism, lub książeczek. takie - kilkunastoelementowe. Andrea była niedawno w ... POLO Emotikon wink
Obrazki wyszukane w Interenecie, wydrukowane, zalaminowane, podklejone kolorowym kartonem. Dymki są puste - żeby można było mazakiem do tablic suchościeralnych wpisać potrzebną głoskę.Na fotkach widać [s] i [l].
Oprócz kartoników z laleczkami przygotowujemy obrazki lub słowa zaczynające się określoną sylabą (sala, sandały, sowa, sopel, sukienka, supeł, ser, serwetka, syn, syrop)
Dodatkowo wydrukowana jest karta główna - ułożenie artykulatorów.
Obrazek chłopca z książeczek: Beata Dawczak, Izabela Spychał, ilustr. Krzysztof Spychał.
Andrea zaprasza kolezanki na urodziny:-)
Przebieg ćwiczenia:
1. Wyjmuję elementy laleczki i daję dziecku do zmontowania.
2. Układam kartę głowną (układ arykulatorów do głoski).
3. Przy kontroli w lustrze układu artykulatorów stawiamy laleczkę na pierwszym obrazku, gdzie głoska [S] artykułowana jest w izolacji.
4. Przechodzimy do różnych laleczek wymawiając prawidłowo głoski.
5. Do każdej laleczki dokładamy etykietki/obrazki wyrazów zaczynających się daną sylabą (nie ma tego na fotkach).
PS. Dodatkowo wrzucam fotki z głoską [l]. Gdyby wystarczało czasu - w nagrodę można ułożyć zestaw klocków z dzieckiem - w ramach ćwiczenia małej motoryki
Oczywiście istnieje też wersja LEGO-ludków bardziej męska Emotikon wink
otikon wink
Prezentowany zestaw LEGO byl niedawno dołączony do styczniowego numeru Scooby-Doo.
PS. sprytne oko zauważy, że obrazki podklejone kartonami w kolorach bardziej męskich:-)
PS.1. Na pierwszym obrazku - z gitarzystą - głoska [sz] realizowana jest wydłużona, jak szum wiatru...
otikon wink
Prezentowany zestaw LEGO byl niedawno dołączony do styczniowego numeru Scooby-Doo.
PS. sprytne oko zauważy, że obrazki podklejone kartonami w kolorach bardziej męskich:-)
PS.1. Na pierwszym obrazku - z gitarzystą - głoska [sz] realizowana jest wydłużona, jak szum wiatru...
Radość dla dziewczynek i dla chłopców, a dla mnie - terapeuty - fajne zajęcia artykulacyjne połączone z ćwiczeniem małej motoryki ;-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)