Dla różnych moich pacjentów (czy dzieci) wyprodukowałam ich... ze 30 egzemplarzy.
Ten jest jednym z pierwszych. Bardzo lubię pracować na tym materiale.
Kartki są zalaminowane, obrazki podklejone masą mocującą.
Przebieg ćwiczenia:
1. Rozkładamy przed dzieckiem/pacjentem ilustracje (9 sztuk)
2. Omawiamy materiał znajdujący się na kartonikach.
3. Otwieramy książkę na pierwszej stronie - ja czytam pierwsza wolno, wyraźnie, dotykając placem każdego słowa.
4. Dziecko powtarza za mną.
5. Zastanawiamy się nad odpowiedzią do przeczytanego tekstu i ilustracją obiadu.
W wersji (łatwiejszej - na zdjęciu - znajduje "taki sam")
6. Dziecko wybiera obrazek i wkleja go we właściwe miejsce.
7. Po raz drugi wspólnie odczytujemy treść zdania dopowiadając nazwy obrazków.
7a. Pacjenci dorośli dostają do przeczytania etykietkę ze zdaniem.
(W wersji trudniejszej - sami wybierają właściwy obrazek)
PS. To materiał dla dzieci 4-5letnich.
PS2. Nie każdy pacjent z afazją potrafi przeczytać etykietkę. Zalezy od rodzaju afazji i etapu terapii.
PS3. Materiał obrazkowy dobrany jest w taki sposób, by był realny. Dzięki temu dzieci uczą się wyglądu prawdziwych zwierząt i ich domów, dorośli pacjenci nie czują się urażeni
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)