sobota, 31 stycznia 2015

To jest mój obiad - pierwsze książki

Pierwsze książki do "czytania" - w wielkim tego słowa znaczeniu,a tak naprawdę do bogacenia słownictwa i budowania wypowiedzi zdaniowej. 

Dla różnych moich pacjentów (czy dzieci) wyprodukowałam ich... ze 30 egzemplarzy. 
Ten jest jednym z pierwszych. Bardzo lubię pracować na tym materiale.
Kartki są zalaminowane, obrazki podklejone masą mocującą.

Przebieg ćwiczenia:
1. Rozkładamy przed dzieckiem/pacjentem ilustracje (9 sztuk)




2. Omawiamy materiał znajdujący się na kartonikach.


3. Otwieramy książkę na pierwszej stronie - ja czytam pierwsza wolno, wyraźnie, dotykając placem każdego słowa.


4. Dziecko powtarza za mną.


5. Zastanawiamy się nad odpowiedzią do przeczytanego tekstu i ilustracją obiadu.
W wersji (łatwiejszej - na zdjęciu - znajduje "taki sam")





6. Dziecko wybiera obrazek i wkleja go we właściwe miejsce.






7. Po raz drugi wspólnie odczytujemy treść zdania dopowiadając nazwy obrazków.


7a. Pacjenci dorośli dostają do przeczytania etykietkę ze zdaniem.

(W wersji trudniejszej - sami wybierają właściwy obrazek)


8. Po skończonej pracy z książką wspólnie z dzieckiem odklejamy obrazki i chowamy je do koperty.

PS. To materiał dla dzieci 4-5letnich.
PS2. Nie każdy pacjent z afazją potrafi przeczytać etykietkę. Zalezy od rodzaju afazji i etapu terapii.
PS3. Materiał obrazkowy dobrany jest w taki sposób, by był realny. Dzięki temu dzieci uczą się wyglądu prawdziwych zwierząt i ich domów, dorośli pacjenci nie czują się urażeni






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)