środa, 16 sierpnia 2017

Kategoryzujemy i bogacimy słownik.



Kolejna fajna pomoc ze strony Soyvisual.

Od zawsze pracuję nad bogaceniem słownika czynnego i biernego.
Lubię też, gdy pomoce są bardzo realistyczne.
Może dlatego, że wielu moich podopiecznych
 jest na takim etapie rozwoju, że im wtedy łatwiej?

Wydrukowałam, przerobiłam nazwy sklepów na język polski 
(choć na szyldach sklepików zostały oryginalne nazwy).
Zalaminowałam, zbinowałam, dokleiłam rzepy 
i mam piekną pomoc do kategoryzacji, 
poszerzania słownictwa i budowania mowy zdaniowej.

Dziś na zajęciach wybrałam materiał wyrazowy - produkty dwóch sklepów.



Zadaniem dziecka było wybranie właściwych produktów
 i umieszczenie w sklepie.

Nazywaliśmy, budowaliśmy zdania:

- Mama kupiła w aptece bandaż.
- W aptece kupujemy lekarstwa.
itp.


Kiedy na planszy zostały umieszczone wszystkie ilustracje
ćwiczyliśmy nazywanie, definiowanie przez użyteczność,
a także - przy okazji - zapamiętywanie.


Analogicznie wykonaliśmy zadanie ze sklepikiem z warzywami, 
potocznie zwanym "Warzywniakiem". 







Karty dostępne są tutaj: soyvisual

Dziś mam dzieci, które dają radę wybrać przedmioty/produkty z dwóch kategorii,
ale jeśli są na wyższych poziomach 
- można znacznie podnieść poprzeczkę i wymieszać obrazki  kilku, 
a nawet wszystkich sklepów.

Jest to też fajna pomoc dla pacjentów z afazją.


Gdyby ktoś chciał wersję z polskimi nazwami sklepów - zapraszam do kontaktu.
Zostaw w komentarzu dobre słowo i adres e-mail - wyślę ;-)



112 komentarzy:

  1. Super pomoc! Jeśli można, to poproszę o polską wersję na email: szypszek@wp.pl . Z góry dziękuję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję- proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Bardzo mi sie podobaja te pomoce!
      Świetny pomysl!

      Usuń
  2. Bardzo fajna pomoc! :) Dziękuje że przetlumaczyła ją Pani i że dzieli się Pani swoją pracą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna strona i fajna Pani co nam użycza te cudeńka,jeśli nie kłopot to poproszę i ja, rene8@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Super pomoc.z chęcią sKorzystam do swoich zajęć.jest Pani świetna w tych nowych pomysłach.katarzynka206@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, bardzo przydatna rzecz:)
    Można prosić?
    smoluc@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super sprawa:) Poproszę i ja : asia_patka@tlen.pl
    Dziękuję serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Proszę zajrzeć do poczty.

      Usuń
    2. Bardzo fajna pomoc, zajęcia są dla dzieci prawdziwą przyjemnością :-) Jeśli mogę to poproszę ewa_7@o2.pl

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję. Proszę zajrzeć do poczty.

      Usuń
  7. Świetna sprawa. Poproszę I ja: kinius_2906@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Poproszę i ja : aleksa_ka@o2.pl
    Będę przeogromnie wdzięczna!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała pomoc! Estetyczna i bardzo pomysłowa. Będę wdzięczna za materiał. Pozdrawiam serdecznie
    m.m.pawlowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł!Będe wdzięczna za materiał logopeda_nowysacz@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Poproszę o taką fajną pomoc. Nowy rok szkolny za pasem przyda się z pewnością. Dziękuję
    annastachowiak@poczta.onet,pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przydatna pomoc w pracy z dziećmi...będę wdzięczna z wersję elektroniczną...z poważaniem
    i.janus@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba nie doszło do mnie, bo zamiast kropki wpisałam przecinek. Jeśli to możliwe, to proszę o przesłanie jeszcze raz.
    annastachowiak@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle inspirujące i pomocne, a przede wszystkim dziękuję za pani hojność i dzielenie się swoja pracą. Nie po raz pierwszy korzystam! Jesli mogę prosić, będę bardzo wdzięczna... beata.gigiel@wp.pl
    Pozdrawiam
    Beata

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł i bardzo przydatna pomoc do kategoryzacji. Jeżeli można prosić wersję w j.polskim na adres e-mail anet71@interia.eu

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomoce. Pomogą mi w domu z pracy z afatykiem. Dzięki za wielkie serce. Mój anna_@bz.poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna pomoc! Jakiś czas temu coś podobnego było w jakiejś gazecie dla nauczycieli przedszkola, widziałam u koleżanki.Jestem logopedą, bardzo mi się taka pomoc przyda.
    Czy mogę prosić o polską wersję na adres: agnieszka.w.nowak@gmail.com
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzień dobry. Dopiero zaczynam pracę z dziećmi i z wielką uwagą od rana chłonę wszystko czym Pani dzieli się na stronie swego bloga. Jeśli jest taka możliwość to i ja chętnie skorzystam z przygotowanej przez Panią pomocny. fioletowajemiola@gmail.com Pozdrawiam i wracam do lektury. Jadzia.

    OdpowiedzUsuń
  19. Pani Ado, czy pani o mnie zapomniała? Bardzo proszę
    ( jeśli to możliwe) o przesłanie tych pomocy.Śledzę pani bloga i jestem pełna podziwu. Pozdrawiam serdecznie.
    annastachowiak@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Jest Pani niesamowita z tym dzieleniem się. Dziękuję najserdeczniej, bo wiem, że to jednak zajmuje czas. Gorąco proszę o pomoce związane z bogaceniem słownictwa, zaczynam pracę z dzieckiem dwujęzycznym, które przyjeżdża na stałe do Polski. :) Niestety sama nie mam jeszcze zbyt wielu pomocy, którymi mogłabym się podzielić. :(
    nauka.to.tez.sztuka@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Super! poprosimy katarzynsobieraj86@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniała pomoc, prosta i. Praktyczna zarazem. Proszę ogromnie o materiały na maila alicja.dziech@gmail.com. Dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  23. I znowu ciekawy a zarazem łatwy i praktyczny pomysł. Cieszę się, że trafiłam na pani stronę. Bardzo doceniam, że dziełu się pani swoimi pomocami. monika_maziarz@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam. Cieszę sie,ze trafilam na pani strone. Właśnie zaczynam swoja przygodę jako logopeda w szkole i szukam pomocy, wskazówek,inspiracji. mo-baranowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetna pomoc. Bardzo proszę : anka.agrafka@op.pl Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super pomoc, super blog :) Dopiero tu trafiłam, ale już stronka obowiązkowo w zakładkach :) bardzo proszę. monika.ogrodniczak@onet.eu

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakie fajne pomoce! Dopiero zaczynam swoją przygodę w terapii logopedycznej, więc poszukuję inspiracji. Wczoraj odkryłam Pani stronę i na pewno skorzystam z wielu pomysłów. Poproszę o polską wersję na malgorzata.smietana@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetna pomoc, zresztą jak wszystkie na ty blogu. Czy mogę poprosić o takie obrazki? leszczynska05@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Super! Czegoś takiego szukałam. Jeśli mogę prosić o przesłanie na maila: polak.malgorzata@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  30. Kolejna świetna pomoc...bardzo proszę o polską wersję...daga.g@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  31. rewelacyjny pomysł..zaczynam przygodę z rzepami:) proszę o polską wersję na anutka.anutka@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. Kolejny wspaniały pomysł i fantastyczne wykonanie :)
    Jeśli mogę prosić: malwinawasilewska82@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  33. Super pomysł, super strona. Wczoraj na nią wpadłam i już wiem że będę tu częściej zaglądać. Jest tu mnóstwo praktycznych pomysłów do wykorzystania.
    Jeśli to nie problem to poproszę o polską wersję bdemik@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Swietny pomysl i na pewno bede zagladac tutaj czesciej. Ja rowniez prosze o polska wersje na kasiaber@op.pl. Dziekuje bardzo

    OdpowiedzUsuń
  35. Super sprawa pani Ado poprosze monza4@op.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;-) Proszę zajrzeć do poczty.

      Usuń
  36. Super!prosze Sylviajagiello@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;-) Proszę zajrzeć do poczty.

      Usuń
  37. szczerze mówiąc nie wierzyłam, że Pani wysyła innym na e-mail swoje pomoce! Jest Pani dla mnie, jako początkującego logopedy dobrym aniołem, który nie tylko pokazuje jak pracować w praktyce ale także wspomaga poprzez udostępnianie swoich pomysłów i pomocy! Jeśli to nie problem, bardzo mi zależy na tych materiałach dla osób z afazją. proszę o wysłanie na pocztę jola.szumny@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :-) czemu miałabym nie wysyłać? Proszę zajrzeć do poczty ;-)

      Usuń
  38. Wspaniały pomysł! Dobrzze jest mieć różne rodzaje obrazków, bo printoteka może w końcu się znudzić ;))
    palowcza@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Kolejny wspaniały pomysł, poproszę :) sabina.biskup@interia.pl

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetna sprawa. Poproszę przez wielkie P ������
    aneta.fronczek@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  41. Cudowny pomysl. Poproszę o polską wersję �� dorota-przybylska@o2.pl
    Bardzo inspirujacy blog. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  42. Świetna pomoc. Właśnie od przyszłego tygodnia rozpoczynam zajęcia z afatycznym chłopcem. Narazie zbieram wszystkie materiały, proszę o wysłanie polskiej wersji na adres:
    ula_1507@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  43. jest Pani niesamowita
    właśnie zaczynam pracę z nowym pacjentem tata mojej koleżanki. jest po udarze nie mialam wczesniej tego typu pacjentòw i pomocbardzo by sie przydała jezeli moglabym prosic karina.zielinska81@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Pomoc idealnie pasowałaby dla mojego pacjenta... niestety nie zawsze jestem zadowolona z pomocy, które sama przygotuję i często używam ich tylko raz. Pani pomoce są bardzo estetyczne i sensowne. Jak wymyślę coś z czego będę zadowolona, też chętnie się podzielę. Naprawdę podziwiam 😊 Proszę o pomoc m.m.pawlowska@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Na Pani stronę trafiłam przypadkiem poszukując inspiracji, wskazówek do pracy z dzieckiem afatycznym, i muszę przyznać- od razu mnie zaciekawiła. Jako że po raz pierwszy zetknęłam się z afazją, muszę się nieźle nagimnastykować, aby zajęcia dla dziecka, z którym pracuję były ciekawe i wesołe. Tak samo przygotowuję pomoce, modele warzyw i owoców z masy papierowej, które uczeń może dotknąć, rozpoznać, nazwać, posegregować,wykorzystuję rzeczywiste przedmioty,np.talerze, sztućce nakrywając do stołu. Jest wtedy możliwość utrwalenia stosunków przestrzennych,policzenia elementów zastawy stołowej, określenia przeznaczenia tych przedmiotów, itp. Jeśli mogłabym prosić o polską wersję prezentowanych kart, byłabym bardzo wdzięczna ma-rze-nap@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo fajny zestaw . Można prosić o polską wersję , byłabym bardzo wdzięczna edytaazdun@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  47. Rewelacja poproszę akamper@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  48. Super! Bardzo proszę o polską wersję ograbiec@op.pl

    OdpowiedzUsuń
  49. Ada! To nie wypada być taką geniuszką!!!! :P Przypadkiem tu trafiłam i nawet sobie nie wyobrażasz, jak się cieszę! Niesamowicie mnie inspirujesz!!!! Dzięki Tobie przybędzie mi niezła ilość pomocy logopedycznych! Jestem początkującym logopedą i na pewno będę korzystać z Twoich doświadczeń! Dziękuję i pozdrawiam moja imienniczko! No i poproszę oczywiście o wersję PL. arra3@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  50. Pani Ado,to co Pani robi jest świetne! Naprawdę można tak pracować! Jestem zachwycona.
    Chciałabym prosić o ten zestaw do kategoryzacji w wersji PL
    Pozdrawiam, Sylwia
    makok10@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  51. Jak ja się cieszę ze trafiłam na panią będę stałą bywalczynią pomoce super jak można wersji polskiej edytahandor@op.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  52. Bardzo fajna i ciekawa pomoc. Prosze o wersje Polska gosiacaren@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Jestem pod wrażeniem Pani kreatywności. Super pomoc. Czy jest możliwość przesłania w wersji polskiej. Z góry dziękuję i pozdrawiam niescierowicz@poczta.onet.pl

    OdpowiedzUsuń
  54. super, ja rowniez prosilabym o przeslanie a.milczarek89@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  55. świetna robota , bardzo mnie zainteresował pani blog

    OdpowiedzUsuń
  56. Świetne pomoce, najchętniej napisałabym pozytywny komentarz pod wieloma postami. Gratuluję pomysłów i pracowitości. Bardzo proszę o przesłanie na email bukowskagrazyna@gmail.com Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  57. Czy mogę poprosicpolska wersje agnieszka_bryla@op.pl pozdrawiam i dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  58. Gratuluję pomysłowości!
    aska3310@buziaczek.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)