Mamy w domu zabawkę.
Jędruś od zawsze przekręcał jej nazwę.
Głównie mówił "kamelon".
Nie on jeden ma trudności z prawidłową realizacją wyrazów
o większej ilości sylab.
Nie on jeden ma trudności z prawidłową realizacją wyrazów
o większej ilości sylab.
Przypadkiem wpadłam w sieci na blog "Zainspiruj Malucha"
a na nim cudnie opracowany materiał do zajęć.
Nie byłabym sobą, gdybym nie skorzystała.
Stworzyłam zajęcia dla Jędrusia ;-)
- Pobrałam, zalaminowałam i rozcięłam karty.
- Wydrukowałam wyszperane w sieci zdjęcia prawdziwych kameleonów.
- wydrukowałam etykietki z wyrazami czterosylabowymi,
-wydrukowałam obrazki z czterosylabowymi wyrazami.
- wyszukałam i wydrukowałam wierszyk,
- wydrukowałam kolorowankę.
- wyszukałam i wydrukowałam wierszyk,
- wydrukowałam kolorowankę.
Moja zabawa z synkiem wyglądała tak:
1. Postawiłam na stoliku naszą figurkę.
2. Rozłożyłam przed synkiem zdjęcia prawdziwych kameleonów.
Oglądaliśmy każde zdjęcie osobno.
Potrafią być śliczne, prawda?
Porozmawialiśmy sobie o kłopotach kameleona z wierszyka.
4. Położyłam przed Jędrusiem 4 zdjęcia.
4. Mówiliśmy wyraz "kameleon" dzieląc go na sylaby.
Pokazywałam palcem kolejny obrazek wypowiadając kolejna głoskę.
Pokazywałam palcem kolejny obrazek wypowiadając kolejna głoskę.
Jędruś kładł rączkę na kolejnym zdjęciu mówiąc kolejną sylabę.
[KA]
[KA]
W ten sam sposób ćwiczyliśmy wyrazy:
(przygotowane na ilustracjach - czterosylabowe)
Pod obrazkiem żetony/nakrętki
do dotykania paluszkiem podczas realizacji sylaby)
Pod obrazkiem żetony/nakrętki
do dotykania paluszkiem podczas realizacji sylaby)
5. Przeszliśmy do ćwiczenia percepcji wzrokowej.
Położyłam przed Jędrkiem 3 karty z kolorowymi listkami.
Zadaniem Jędrka było dobranie właściwych kameleonów,
które ukryją się pod takim listkiem jak one same.
które ukryją się pod takim listkiem jak one same.
Gdy zrozumiał zasady gry zwiększyłam ilość liści i kameleonów.
Zadanie wygląda na łatwe
ale wielokolorowe ramki utrudniają
zapamiętanie kolorów kameleona.
Grę można pobrać stąd ;-)
Autorka używa do zabawy całych kart
wybierając właściwego kameleona pod listek.
Autorka używa do zabawy całych kart
wybierając właściwego kameleona pod listek.
Patyczkiem higienicznym odbijaliśmy kropeczki
7. Wykonaliśmy wspólnie kameleona z trąbki urodzinowej ;-)
wg projektu znalezionego tu:
wg projektu znalezionego tu:
Nasz kameleon pomagał Jędrusiowi regulować siłę wydechu.
Cel tej zabawy to:
1. Ćwiczenie słuchu fonemowego
- wysłuchiwanie sylab w wyrazach 4-sylabowych.
- wysłuchiwanie sylab w wyrazach 4-sylabowych.
2. Ćwiczenie percepcjo wzrokowej.
3. Ćwiczenia małej motoryki (malowanie)
wraz z orientacją w przestrzeni (pilnowanie,
wraz z orientacją w przestrzeni (pilnowanie,
by kropeczki były w kolorowance, a nie poza nią.
4. Ćwiczenia oddechowe - regulacja siły wydechu.
To był bardzo fajny dzień.
Czy muszę mówić, że zamarzył mi się taki żywy zwierzak w domu ?
Doczytał ktoś do końca?
Za każdym razem zakładam, że to będzie krótki wpis ;-)
Jeśli jeszcze nie oddałaś/nie oddałeś głosu na mój blog
w konkursie BLOG ROKU
zrób to teraz.
Głosowanie trwa do 1 marca - do godz. 12
Za każdym razem zakładam, że to będzie krótki wpis ;-)
Jeśli jeszcze nie oddałaś/nie oddałeś głosu na mój blog
w konkursie BLOG ROKU
zrób to teraz.
Głosowanie trwa do 1 marca - do godz. 12
Witam, czy Pani też miała problem z kameleonem, iż nie były one dokładnie wpasowane pod dziurkę i przez to całe nie są widoczne, czy trzeba samemu dociąć dziurę w listku? z góry dziękuję za odp.
OdpowiedzUsuńTak - kameleony są ciut przesunięte względem dziurki, ale mnie to specjalnie nie przeszkadzało. Przesuwałam kartę z dziurką tak, by kameleon był w okienku widoczny. W innych wariantach układam je tak, że właśnie całego nie widać.
UsuńRaz jeszcze dziękuję za wyjaśnienia:)
OdpowiedzUsuń