niedziela, 29 marca 2015

Książeczka dla Jędrusia - strona nr 6 ;-)


Sobotni wieczór to czas, gdy pasja daje mi wytchnienie po trudach tygodnia.
Nieważne, że zawodowej pracy do ogarnięcia mnóstwo.
Sobotni wieczór to mój czas.
Czas potrzebny mi do równowagi emocjonalnej ;-)

Wczoraj w ramach relaksu uszyłam dwie strony książeczki.
Pierwsza z nich to Paleta  Malarska;-)

Narysowałam na kartce paletę.
Niestety - nie znalazłam w swoich zbiorach filcu w stosownym kolorze 
więc użyłam pianki.
Czy to dobra decyzja  - nie wiem, okaże się w użytkowaniu.

Na ten moment paleta i kieszonka to pianka zakupiona w arkuszach (w Biedronce).


Na palecie doszyłam guziki o średnicy 20 mm 
w kolorach pasujacych (mniej/więcej) do kolorów farb.
Starałam się, by było to główne kolory.

Długo zastanawiałam się czym mogłby być te kolorowe plamki
i z pomocą przyszło mi Allegro.
Znalazłam fajne guziki - ba całe zestawy kolorystyczne ;-)
Wybralam trzy zestawy: maki i chabry, pole sloneczników i szary.
(Guziki, które mi zostały wykorzystam do innych kart.)


Z boku palety doszyłam miejsce na prawdziwy pędzelek.

Z kolorowego filcu wycięłam kółka o średnicy 40 mm
 i przecięłam je delikatnie w połowie



 Karta była gotowa do montażu z bazą/filcem.



Zadanie wygląda tak:

1. Wyciągamy z kieszonki wszystkie filcowe kółeczka i pędzelek.

 

2. Każdy guzik ubieramy w filcowe kółeczko o właściwym kolorze.
Możemy je nazywać, porównywać, nazywać nazwą koloru, nazywać: taki sam.
(na zdjęciu widać jak filcowe kółeczko nasuwa się na zielony guzik)
Wsuwamy pędzelek na właściwe miejsce.

 

Zadanie wykonane ;-)


 PS. Pojęcia nie mam czemu na fotkach kartka jest tak krzywa, ale nie jest:-)
Niebawem zrobię zdjęcie wszystkich kart razem ;-)

Celem tego ćwiczenia jest:
- bogacenie słownika o nazwy kolorów,
- ćwiczenie percepcji wzrokowej - wyszukiwanie takich samych kolorów,
- ćwiczenie małej motoryki - manipulacja, chwyt, zapinanie guzików,
- ćwiczenie polisensoryczne (wyciąganie miekkich kółek z piankowej kieszonki oraz ubieranie twardych guzików w miękkie kółeczka.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)