niedziela, 22 marca 2015

w temacie królików....


Gdzie się nie obejrzę   - wszędzie króliki ;-)
Postanowiłam zatem zrobić Jędrusiowi.

Materiał gotowy 
 jest do ściągnięcia tutaj:


Wycięłam, zalaminowałam, nakleiłam oczko i rzepa.
Rzep naklejony jest na ogonek/pompon i na miejsce ogonkowe ;-)

Zadanie jest proste - ćwiczy:
- rozpoznawanie kolorów, 
- małą motorykę
- klasyfikację wg jednej cechy - taki sam.

Jędruś uśmiechnął się, gdy dostał pudełko z królikami, 
bo od dwóch dni stało ono w salonie z przykazaniem, by go nie ruszać.
Nie ruszał, 
ale gdy w  końcu mógł zajrzeć  - uśmiechnął się ;-)


Starsze dzieci mogą pracować na wszystkich królikach od razu.
Jędruś dostawał jednego i musiał dobrać dla niego ogonek w takim samym kolorze.


Niektóre kolory szly prosto, bezbłędnie.



Jednak czerwony i zielony trzeba było sobie porównać :-)

 



I dalej szło bezbłędnie ;-)


Dokończone zadanie wyglądało tak: wszystkie króliki miały ogonki we właściwym kolorze.



Czas na sprzątanie..... (jako nieodłączny element każdej pracy).




Jędruś tak się zaangazował w porządkowanie, że czarny ogonek uległ niewielkiej deformacji, 
co w sumie świadczy dobrze o mocy rzepa :-)


Wszystkie króliki zamieszkały w pudełku ;-)




Jędruś zadowolony, ja też. 
Wiem, że klasyfikację wg jednej cechy mamy w małym palcu ;-)

Wy też pracujecie z króliczym materiałem?



2 komentarze:

  1. Gdzie pani kupuje rzep ? W kwidzynie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie - na Allegro. http://allegro.pl/tasma-rzep-z-klejem-20-mm-1-m-komplet-2-kolory-i6714888673.html

      Usuń

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)