Bardzo prosta pomoc do ćwiczenia:
- identyfikacji wg jednej cechy (taki sam),
- różnicowania kolorów i grafiki,
- małej motoryki, manipulacji,
- koncentracji,
- uwagi,
- bogacenia słownictwa.
Na kawałku sklejki z jednej strony naklejony papier kolorowy: w górnym rzędzie kolory podstawowe plus kilka częściej używanych, w dolnym rzędzie pozostałe kolory.
Ten sam papier naklejony na drewnianych klamerkach.
- identyfikacji wg jednej cechy (taki sam),
- różnicowania kolorów i grafiki,
- małej motoryki, manipulacji,
- koncentracji,
- uwagi,
- bogacenia słownictwa.
Na kawałku sklejki z jednej strony naklejony papier kolorowy: w górnym rzędzie kolory podstawowe plus kilka częściej używanych, w dolnym rzędzie pozostałe kolory.
Ten sam papier naklejony na drewnianych klamerkach.
Podczas pracy z kolorami nazywamy je odnosząc się do rzeczywistych, znanych dziecku przedmiotów, owoców, warzyw w dokładnie takiej samej barwie.
Pracując ze starszymi dziecmi na stronie wzorzystej możemy bogacić słownictwo pytając do czego można taki wzór wykorzystać, np. świąteczny - do opakowania prezentu, w serduszka - do zrobienia laurki na Dzień Mamy itp.
Koszt niewielki, zabawy sporo Emotikon wink
PS. Ciekawostką jest odkrycie przez dzieci, że można przyczepić czystą klamerkę do czystego miejsca, bez naklejonego kolorowego papieru.
PS 2. Na fotce widać, że odkleił się brązowy papier na jednej klamerce.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)