Pacjent - miłośnik muzyki.
Zatem do kolejnych ćwiczeń przygotowałam pomoc o znanej wszystkim nazwie:
"Jaka to melodia".
Wybrałam 9 bardzo znanych wokalistów i zespołów.
Przygotowałam:
- 9 zdjęć
- 9 etykiet z nazwiskami/nazwami
- 9 etykiet z tytułem charakterystycznego utworu
- 9 piosenek w wersji mp3 (odtwarzałam ze swojego smartfona).
Przebieg ćwiczenia:
1. Rozkładamy przed pacjentem kolejno zdjęcia artystów. Pacjent nazywał sam każdą kolejną postać.
2. Etykietujemy z pacjentem każdego artystę.
3. Wybieramy 3 postacie z etykietką. (mój pacjent nie skoncentrowałby się, gdybyśmy pracowali na całym komplecie zdjęć - dlatego wybrałam trzy postacie).
Odtwarzamy pierwszy utwór:
4. Pacjent wybiera wykonawcę.
i do zdjęcia i etykiety z nazwiskiem wykonawcy wybiera z trzech etykiet z tytułami piosenek tę właściwą.
Piosenka cały czas leci w tle zajęć, aż do wybrania właściwej etykiety z tytułem.
Analogicznie pracujemy przy każdym kolejnym wykonawcy:
Ryszard Rynkowski i "Wypijmy za błędy".
Budka Suflera i "Jolka, Jolka".
Janusz Laskowki i "Kolorowe jarmarki".
Czerwone Gitary "Anna Maria"
Maryla Rodowicz "Niech żyje bal"
Marek Grechuta "Dni, których nie znamy".
Krzysztof Klenczon i "Biały Krzyż".
Krzysztof Krawczyk - "Zatańczysz ze mną jeszcze raz".
Ten jeden pacjent, oraz inni moi pacjenci pracowali z dużym zaangażowaniem na materiale dźwiękowym.
Widać było, że temat trafiony:-)
świetne zadanie, dzięki za pomysł, coś innego, a zarazem bliskiego pacjentom, ich pasji.
OdpowiedzUsuńDziękuję. Bardzo lubię trafiać w pasje pacjentów ;-)
Usuń