Całe moje życie idę wg zapisanego planu.
Na każdy dzień.
Bardzo nie lubię być zaskakiwana zmianami.
Zawodowo - mam dopracowane każde zajęcia.
Nie lubię improwizacji i "bylejakości".
Rozumiem też dzieci, które są ciekawe, co dziś będziemy robili na zajęciach.
Z myślą o nich dość dawno powstał mój pierwszy planer.
Bazę przywiozłam z Holandii Emotikon wink, ale możliwe, że można gdzieś nabyć podobną.
Na każdy dzień.
Bardzo nie lubię być zaskakiwana zmianami.
Zawodowo - mam dopracowane każde zajęcia.
Nie lubię improwizacji i "bylejakości".
Rozumiem też dzieci, które są ciekawe, co dziś będziemy robili na zajęciach.
Z myślą o nich dość dawno powstał mój pierwszy planer.
Bazę przywiozłam z Holandii Emotikon wink, ale możliwe, że można gdzieś nabyć podobną.
To był zegar/planer. Na krążkach były nadrukowane proste obrazki:
butelka, komputer, miś, wózek ... pewnie służył do ustalania rytmu dnia.
Obrazki niestety wytarły się.... Planer przeszedł delikatną metamorfozę.
co mam dla nich przygotowane w ramach naszego spotkania.
Staram się, by w trakcie zajęć były zadania z zakresu:
- ćwiczeń artykulacyjnych,
- ćwiczeń słuchowych,
- ćwiczeń małej motoryki,
- bogacenia słownictwa (a to oznaczam klockiem: "oglądać", bo przy oglądaniu omawiamy materiał),
- logicznego myślenia (np. PUS, lub gry)
- tematycznej zabawy.
W czasie zajęć widzę, że dzieci uważnie kontrolują, co już zrobiliśmy.
Zrobione zadania "wychodzą" z planera - dziecko wyciąga i odkłada na bok krążek opisujący zadanie, które właśnie skończyliśmy.
Na planerze widać wyraźnie ile nam jeszcze zostało pracy.
Na fotografiach widać oklejone klocki z jednej i z drugiej strony.
Przykładowy plan zajęć jest na zdjeciu przedstawiajacym planer, na którym jest zadanie: "ćwiczyć mowę".
Ta wersja jest dla maluchów.
Innym razem pokażę planer dla starszych dzieci.
- ćwiczeń artykulacyjnych,
- ćwiczeń słuchowych,
- ćwiczeń małej motoryki,
- bogacenia słownictwa (a to oznaczam klockiem: "oglądać", bo przy oglądaniu omawiamy materiał),
- logicznego myślenia (np. PUS, lub gry)
- tematycznej zabawy.
W czasie zajęć widzę, że dzieci uważnie kontrolują, co już zrobiliśmy.
Zrobione zadania "wychodzą" z planera - dziecko wyciąga i odkłada na bok krążek opisujący zadanie, które właśnie skończyliśmy.
Na planerze widać wyraźnie ile nam jeszcze zostało pracy.
Na fotografiach widać oklejone klocki z jednej i z drugiej strony.
Przykładowy plan zajęć jest na zdjeciu przedstawiajacym planer, na którym jest zadanie: "ćwiczyć mowę".
Ta wersja jest dla maluchów.
Innym razem pokażę planer dla starszych dzieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)