środa, 11 lutego 2015

Terapia sygmatyzmu: " Logotomy i sylaby [S] - ze Stikeez".

Przyszły do mnie prosto z reklamy w LIDL Emotikon smile

Nie sposób ich nie wykorzystać do terapii. Reklama mówi, że z nimi można wszystko - więc można też automatyzować np. [S] w logotomach, co zazwyczaj nie jest atrakcyjne. Gra jest moim pomysłem na ciekawe ćwiczenia dla dzieci.

Mój zestaw ma 5 figurek oraz opracowaną przez mnie kartę pracy, pasek z logotomami. Kolorowanka z wężem pochodzi ze strony Stikeez.

Zajęcia wygladają tak:
- dajemy dziecku figurki i kartę pracy (w zalezności od etapu- np. [S] w nagłosie) oraz pasek z logotomami,


- jeśli dziecko potrafi czytać - odszukuje kolejne logotomy na karcie pracy, jeśli jeszcze nie czyta - wyszukuje taki sam układ liter,

- po odszukaniu właściwego logotomu i powtórzeniu go - przykleja figurkę (figurki są z przyssawką),


- po oznaczeniu wszystkich logotomów powtarzamy je ile trzeba, odczepiając i przyczepiając figurki,

- utrwaleniem jest kolorowanie węża - oryginalnie ma on kolor różowy, ale myślę, że można tu wprowadzić dowolność.


- nie zapomnamy, że wąż mówi: [sssssssssssssssss....].

Na fotkach brak jednej figurki - ale w komplecie mam ich 5 Emotikon wink

 Zapewne będzie więcej - do plansz z innymi logotomami.
Otrzymywało się je przy kasie w LIDLu za każde 50 zł wydane na zakupy.
Obecnie dostępne na Allegro ;-)



PS. Nie jest to pełna jednostka terapeutyczna. To tylko fragment. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twoje słowa ;-) Są inspiracją do mojej dalszej pracy ;-)